#بازار

نوشتن در مورد بازار امروز و شرایط این روزهای بازار واقعا سخت است . چندین سناریو دست به دست هم داده اند تا پیشبینی شرایط برای ما و بازار سخت شود . عامل اول نرخ ارز و تحولات دلار نیمایی و بازار آزاد است . از سویی همه می دانند که فنر نرخ ارز در حال فشرده تر شدن است و دولت با ارزپاشی در حال کنترل قیمت ها و ایجاد رکود است و از طرفی نرخ نیما به آرامی در حال افزایش است . وضعیت انقباضی بودجه سال آینده نیز به گونه ای است که عملا نمی توان انتظار خاصی از تاثیر پذیری بازار از بودجه داشت .

شرایط سیاسی منطقه نیز هر لحظه در حال تغییر است و با یک خبر شرایط به کلی تغییر می کند . تیم اقتصادی دولت نیز بارها و بارها ثابت کرده در هر شرایطی دست در جیب شرکت ها دارد . آخرین خبر نیز مربوط به روز گذشته عوارض صادرات و حقوق دولتی بود که شرکت های معدنی را تحت تاثیر قرار داد . از سوی دیگر با شروع فصل سرما و برودت هوا، شاهد از مدار خارج شدن خطوط تولید برخی شرکت ها هستیم .
دیروز بازار متعادل آغاز کرد، اما رفته رفته عرضه ها افزایش پیدا کرد . خروج پول از سهام بزرگ و شاخص سازها و رفتن منابع مالی به سمت سهم های کوچک و پروژه محور ها کاملا مشهود بود . فشار عرضه تا اواخر بازار ادامه داشت و پس از بازار نیز دامن اهرمی ها را گرفت.

اما بازار امروز …

با توجه به شرایط کلی بازار و جو آخر وقت دیروز، هیچ شکی نیست که بازار با فشار فروش کار خود را آغاز خواهد کرد و اگر خبری به بازار نرسد احتمالا شرایط سخت تر از بازار دیروز خواهد بود . از منظر تکنیکالی نیز با منفی احتمالی امروز ، شاخص کل به محدوده حمایتی مهمی خواهد رسید که در صورت عدم واکنش به آن احتمالا فروشنده ها بیشتر خواهند شد .

#واچ_لیست_روزانه

برخی دوستان مطلع و قدیمی بازار، امروز را فرصت خوبی برای نوسان گیری می دانند و منفی اول وقت امروز را به چشم فرصت خرید نگاه می کنند .
به شخصه اهل نوسان گیری روزانه نیستم، اما صرفا جهت اطلاع در این بخش موضوع را با شما در میان گذاشتم.

#هشت_صبح   #تحلیل_قبل_از_بازار   #بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *