با افزایش تنش های سیاسی و انفجارهای تروریستی کرمان ، تقریبا همه بر این باور هستند که بازار امروز با فشار فروش آغاز خواهد کرد . برخی بر این باور هستند که با خویشتن داری ایران، این بار نیز موضوع فراموش خواهد شد و از نیمه های بازار امروز شاهد برگشت بازار خواهیم بود . گروه دیگر بر این باور هستند که مثبت احتمالی نیمه دوم امروز و یا فردا آخرین فرصت خروج خواهد بود و بازار وارد اصلاح عمیق خواهد شد .

اگر شرایط فعلی را با ۴ سال قبل و زمان ترور حاج قاسم سلیمانی مقایسه کنیم، به چند نقطه اشتراک و چند اختلاف مواضع می رسیم . نکته جالب هر دو حادثه، وقوع آنها در تایم تعطیلی بازار بود . از منظر تنش های سیاسی، به نظر در آن زمان شرایط کمی پیچیده تر و سایه جنگ همه جانبه تر بود . اما مهمترین تفاوت آن زمان و امروز در چیدمان قدرت سیاسی داخلی بود . دولت و سایر قوا در آن شرایط یکپارچه نبودند و نهادهای نظامی مستقل عمل می کردند . اما امروز شرایط کاملا متفاوت است . تیمی کاملا یکپارچه و هماهنگ که ظاهرا هیچ تمایلی به افزایش تنش ها ندارند و تحت هر عنوانی که شده، چشم هایشان را بسته اند .

با در نظر گرفتن جمیع جهات، به نظر می رسد

هر چند شرایط به سختی ۴ سال پیش نیست و احتمال ورود ایران به جنگ مستقیم و یا حتی واکنش قوی که هیچ، واکنش نصفه و نیمه نیز تقریبا دور از انتظار است، اما انگیزه ای نیز برای روزهای پس از کاهش تنش ها برای خرید وجود ندارد . در واقع بازار نه مانند روزهای اول ترور سردار سلیمانی فروشنده خواهد بود و نه مانند هفته پس از آن خریدار .
از منفی های احتمالی برای اصلاح سبد خود نهایت استفاده را ببرید و در مثبت های هیجانی در روزهای پیش رو ، با احتیاط بیشتری رفتار کنید .

از منظر تکنیکالی نیز شرایط تقریبا مشخص است . همانطور که قبلا نیز مطرح کردیم، شاخص کل پس از از دست دادن حمایت ۲٫۱۸۰ میلیون واحد ، در حال نزدیک شدن به حمایت ۲٫۱۳۰ میلیون واحد است و در صورت شکست این حمایت، بازار می تواند به محدوده حمایتی روانی ۲٫۱۰۰ میلیون واحد واکنش نشان دهد . منفی پر حجم و اصلاح قوی احتمالی بازار، می تواند مسیر برگشت بازار را به همان اندازه هموار کند .

#واچ_لیست_روزانه

هر چند در این شرایط ارائه واچ لیست کمی سخت است، اما برای امروز و این هفته، شرکت های گروه #قند را در نظر داشته باشید. آزادسازی صادرات ملاس، خبر خوبی برای این گروه است .

 

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

انفجارهای تروریستی کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *