هر چند با یک گل بهار نمی شود، اما واکنش بازار دیروز به تحولات سیاسی آنقدر خوب و منطقی بود که ما را به یاد فعالان بازار های دیگر می اندازد و امیدوار می شویم که در فضای بازار سرمایه نیز فعالان آن منظقی عمل می کنند و چوب حراج به دارایی هایشان نمی زند. شاید بتوان یکی از مزیت های این روزهای بازار و نقطه امید فعالان فعلی آن را نبود فروشندگان قوی دانست . همین که در این شرایط سیاسی داخلی و خارجی، رنج های منفی را نمی بینیم و بازار همه را با یک چوب نمی زند و به سهام با گزارش های خوب و یا اخبار خوب واکنش مثبت نشان می دهد جای شکر دارد . البته مجددا تاکید می کنیم که با یک گل بهار نمی شود .

بازار دیروز …

همانطور که انتظار می رفت بازار دیروز در محدوده منفی آغاز کرد . اما به واسطه اندک حمایت های صندوق های تثبیت و توسعه و از همه مهمتر، نبود فروشنده قوی، بازار خیلی زود خودر اپیدا کرد و از شدت منفی ها کاسته شد . خبر مربوط به گروه خودرو و مجوز فروش ۱۲۰ هزار دستگاه به قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار، تا حدودی جو کلی بازار را بهبود بخشید. البته در دقایق پایانی بازار متن نامه منتشر شد و مشخص شد خبر مربوط به ۸ آذر ماه و حدود ۴۰ روز پیش است . به هر حال بازار روز اول هفته را به خوبی پشت سر گذاشت .

و اما امروز …

این نکته را بارها مطرح کرده ایم که گروه خودرو تنها گروهی است که شخصیت لیدری بازار را دارد و از بانک و پالایشی و … نمی توان انتظار خاصی داشت .
خبر دیروز خودرویی ها تا این لحظه چند بار تائید و تکذیب شده است . با این تائید و تکذیب ها به نظر می رسد این گروه امروز کمی از صف خرید فاصله بگیرند و متعادل تر معامله شوند . با توجه به نکته ای که عرض شد هر خبری از این گروه می تواند جو کلی بازار را تحت تاثیر قرار دهد .

#واچ_لیست_روزانه

#خکار را پس از بازگشایی به دید نوسان گیری در نظر داشته باشید .
#حآفرین سهم جالبی است . اگر ریسک پذیر هستید و اهل نوسان گیری، حآفرین را در این قیمت ها در نظر داشته باشید . سهامدار عمده از تابلو معاملات و قیمت سهم به نفع خود و شرکت بهره می برد و یک جور کانال تامین مالی برای خود ایجاد کرده است . با انتخاب زمان درست ورود و خروج به سهم، بیش از نیمی از مسیر کسب سود از ین سهم را طی کرده اید. به خرید حقوقی ها با حجم بالا دقت کنید.

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحولات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *