دیروز بازار در حالی آغاز به کار کرد که هنوز عده ای امیدوار به عدم تکذیب خبر اصلاح قیمت خودرو بودند . از همین رو در ابتدای بازار تقاضا در خودرویی ها بالا بود . هر چند قیمت ها فاصله زیادی با صف خرید داشتند اما تا نیمه های بازار چندین نوبت عرضه ها جذب بازار شد و خریداران خوب مقاومت کردند .

اما پس از نیمه های بازار و تکذیب نهایی خبر، فشار فروش بیشتر و بیشتر شد . هر چند حمایت هایی از بازار صورت گرفت اما به نظر این فشار فروش به بازار امروز منتقل شود . جمع بندی نهایی در مورد اخبار پیرامون گروه خودرو این است که ظاهرا تصمیم نهایی در مورد این گروه و قیمت گذاری در وزارت سمت به این صورت است که قیمت نهایی خودرو بر اساس قیمت تمام شده خودرو به اضافه ۲٫۵ درصد سود محاسبه شود . هر چند این قیمت احتمالا فاصله زیاد و معنا داری با بازار آزاد خواهد داشت اما احتمالا شاهد افزایش نرخ در این گروه خواهیم بود .

از این رو در منفی احتمالی امروز گروه خودرو احتمالا خریداران قوی خواهیم داشت .

شرایط بازار به گونه ای است همه چشم به اخبار دوخته اند و تا حدود زیادی دست از معامله کشیده اند . بازار در مثبت ها خریدار چندانی ندارد و در منفی ها نیز خبری از رنج ها و فروشنده های قوی نیست . بازار نه پای رفتن دارد و نه تاب ماندن . ارزش معاملات خرد در بازار دیروز به کمتر از ۴ همت رسید و این زنگ خطر جدی برای بازار است . با افزایش احتمالی عرضه ها در بازار امروز، احتمالا حمایت هایی از بازار صورت گیرد و کمی شرایط بهتر شود . اگر حمایت ها صرفا روی تابلو باشد و موقت و با خبر های خوب پشتیبانی نشود، احتمالا در نیمه دوم بازار فشار فروش افزایش خواهد یافت و نمی توان انتظار خاصی از دو روز پایانی هفته داشت .

چند سناریوی محتمل برای بازار امروز وجود دارد که بهترین آن شروع منفی و پایان مثبت است . بازار برای رشد نیاز به فروشنده پشیمان دارد تا پس از فروش دوباره در صف خریداران قرار گیرد و این اتفاق رخ نمی دهد جز اینکه بازار در محدوده منفی خریداران قوی داشته باشد . بازار به یک منفی به مثبت قوی احتیاج دارد .

#واچ_لیست_روزانه

مدتی است که به واسطه سیاست های انقباضی دولت و همچنین تثبیت نرخ ارز، شاهد رکود سنگینی در بازارها هستیم و قیمت ها تقریبا ثابت هستند . اما یک استثناء وجود دارد و آن صنایع غذایی است که با شیب بسیار تندی در حال افزایش قیمت هستند . در این شرایط داشتن حداقل یک سهم از گروه غذایی در سبد کم ریسک است .

 

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

اصلاح قیمت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *