همانطور که انتظار داشتیم دیروز و با نزدیک شدن شاخص کل به محدوده ۲٫۲۰۰ میلیون واحد ترمز رشد بازار تا حدودی کشیده شد و عرضه ها تا حدودی در بازار افزایش یافت . البته بارها و بارها از جادوی تکنیکال در همین جا صحبت کرده ایم که عوامل بنیادی و خبر ها در نقاط خاص تکنیکالی به نمودار ها جهت می دهند . دیروز نیز از این قانون نانوشته مستثنی نبود و اولین بهانه را بازگشایی خودرو به بازار داد . با افزایش عرضه ها در نماد خودرو، فروشنده ها در دیگر نماد ها نیز به خود آمدند و عرضه ها شدت گرفت .

خبر دوم که آخر وقت بازار دیروز را تحت تاثیر خود قرار داد، مصاحبه رئیس بانک مرکزی در خصوص ضرب سکه بهار آزادی بدون تاریخ بود که جو کلی بازار طلا و ارز را ملتهب کرد و سکه تمام طرح جدید حدود ۲ میلیون تومان از ارزش خود را از دست داد . با این خبر دلار نیز روند کاهشی به خود گرفت و از ۵۲٫۸ تومان تا ۵۲ تومان افت قیمتی را تجربه کرد .

در خصوص بازار طلا و سرمایه گذاری در این بازار، اگر هولدر هستید و دید بلند مدتی دارد، به نظر جای نگرانی نیست و در منفی های احتمالی می توانید پله ای به دارایی خود اضافه کنید. اما اگر اهل نوسان گیری هستید، فروش دیروز و امروز به دید نوسان حدود ۱۰ درصدی منطقی است . البته به واسطه تجربه بیش از ۲۰ ساله در این بازار عرض میکنم که بازار طلا و ارز همواره منطقی تر و باهوش تر از بازارهای دیگر عمل می کند و عموما جو ناشی از خبر ها را خیلی زود در خود هضم می کند . بزرگان این بازار در ریزش های بزرگ، همواره برای خود فرصت خروج ایجاد کرده اند .

اما بازار امروز …

با توجه به جو کلی آخر وقت بازار دیروز و رسیدن شاخص کل به مقاومت ۲٫۲۰۰ میلیون واحد، افزایش عرضه ها در بازار امروز کاملا طبیعی و منطقی است و احتمالا بازار در محدوده منفی خریداران خوبی خواهد داشت . اگر ریسک پذیر هستید، خرید در منفی های احتمالی امروز در سهام بنیادی و شاخص ساز را توصیه می کنیم . در نمادهای اهرمی نیز با احتیاط بیشتری وارد شوید . حباب برخی از این صندوق ها به ۱۵ درصد رسیده است که نشان از هیجان خریداران دارد .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

رشد بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *