به لطف صندوق های تثبیت و توسعه و با حمایت همه جانبه آنها، بازار دیروز تا حدود زیادی از خبر پالایشی ها عبور کرد . البته تاثیر گزارش ها و همراهی سهامداران خرد نیز مزید بر علت شد تا بازار دیروز منفی پر حجمی را تجربه نکند . بازار از لحاظ ارزندگی به محدوده بسیار جذابی رسیده است و بر اساس پی بر ای به ارزنده ترین محدوده پس از سال ۹۸ رسیده است .

البته نباید در خرید ها عجله کرد و اگر در مثبت ها فروشنده نیستید، خریدار هم نباشید . بارها عرض کرده ایم که این بازار شرایطی ندارد که کسی از آن جا بماند و بارها و بارها فرصت ورود خواهد داد . از منظر تکنیکالی نیز شرایط هنوز تغییر نکرده است و شاخص کل در مسیر اصلاح کماکان دو حمایت ۲۱۵۰ و پس از آن ۲۱۳۰ را پیش رو دارد . در مسیر رشد نیز دو مقاومت مهم ۲۱۸۰ و ۲۲۰۰ کماکان پیش روی بازار هستند .

با توجه جو سی دقیقه پایانی معاملات دیروز و معامله اکثر سهام ارزشمند در محدوده بالاتر از قیمت پایانی، احتمالا اول وقت بازار امروز را با افزایش تقاضا آغاز خواهیم کرد و رفته رفته عرضه ها شدت خواهد گرفت .

#واچ_لیست_روزانه

در گروه پالایش و پس از انتشار گزارش ها و با توجه به فروکش کردن تقریبی جو منفی این گروه ، می توان به دید نوسان گیری نیم نگاهی به #شبندر داشت . #شپنا نیز در صورت بازگشایی می تواند به دید نوسان گیری جذاب باشد . پیشنهاد این دو سهم به دید نوسان گیری، ارزشمندی این دو سهم به دید میان مدت را زیر سوال نمی برد . اما با توجه تاثیر پذیری برخی دیگر از شرکت های این گروه مثل #شاوان #شتران از مصوبه اخیر و همچین ستاره خلیج فارس، به نظر می رسد در معاملات این گروه باید با احتیاط بیشتر اقدام کرد .

 

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

صندوق های تثبیت و توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *