#بازار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

سیر تحولات بازار سرمایه به گونه ای است که تصمیم گیری را برای فعالان خود سخت کرده است . از یک سو تحولات سیاسی و منطقه ای بازار را تحت تاثیر قرار می دهد و از سویی دیگر دولت دست در جیب شرکت ها می کند . نرخ ارز درحال نزدیک شدن به سقف قبلی است ولی نرخ سهام با وجود ارزندگی درحال نزدیک شدن به کف های تاریخی است .

در ارزنده بودن بازار شکی نیست و همه نیز بر این نکته واقفند که پس از افزایش نرخ ارز، بازار سرمایه با یک فاز تاخیر به آن واکنش نشان می دهد . اما اینکه این واکنش چه زمانی باشد و یا فعالان بازار ریسک دست درازی دولت به جیب شرکت ها را می پذیرند یا خیر کماکان بر همه پوشیده است .

در مورد بازار امروز نیز باید چند نکته را در نظر داشت : مورد توجه قرار گرفتن تک سهم ها طی چند روز اخیر نشان می دهد که با کاهش حجم معاملات، اندک سرمایه فعالان بازار در حال ورود به سهام کوچک و به اصطلاح شاخص هموزنی هاست . سهام کوچک با گزارشهای خوب را در نظر داشته باشید و از سهام پروژه ای فاصله بگیرید . کاهش ارزش معاملات خرد به کمتر از ۴ همت سیگنال دیگر بازار دیروز بود که احتمالا بازار امروز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

#واچ_لیست_روزانه

شاید بیشترین سوالی که این روزها ذهن فعالان بازار را به خود درگیر کرده است این باشد که در این شرایط چه باید کرد ؟ سراغ صندوق های طلا برویم یا سکه ۱روزه ؟ پول را از بازار خارج کنیم و دلار بخریم و سکه فیزیکی و طلای آبشده و شاید حتی ملک ؟

برداشت ما این است که در حال حاضر ریسک به ریوارد ورود به طلا و ارز کمی بالاست و می توان منتظر اصلاح در آن بازار بود . ملک نیز که شرایط خود را دارد و با سرمایه اندک نمی توان وارد شد و نقدشوندگی بسیار پایینی دارد و درصورت اقبال بازار به آن فرصت ورود خواهد داد .

می ماند بازار سرمایه . به نظر ما خرید در قیمت های فعلی بسیاری از سهام بنیادی و دی پی اس محور به دید ۱۸ ماهه می تواند تا حدود ۵۰ درصد بازدهی بدون ریسک از محل تقسیم سود داشته باشد . دلاری هایی که هنوز بر مبنای دلار ۴۰ هزار تومانی صورت های مالی خود را آماده می کنند و قیمتشان نیز برای زمانی است که دلار هنوز در محدوده ۵۰ هزارتومان درحال نوسان بود .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *