#بازار

شاخص کل با از دست دادن حمایت روانی ۲٫۱۰۰ میلیون واحد، تا محدوده ۲٫۰۹۰ میلیون واحد اصلاح کرد . چند روز پیش گفتیم که اگر بازار در سمت خرید با قدرت حاضر نشود و قیمت ها رنج شوند، فروشندگان قدرت می گیرند و همین هم شد و بازاری که توانی برای بالا رفتن نداشت، محکوم به اصلاح شد .

البته در نبود بزرگانی مثل فولاد و خودرو، افت شاخص کل محدود به همین ۸۰۰۰ هزار واحد شد. اگر به روند های گذشته بازار نگاهی داشته باشیم، همواره پس از روزهای بد بازار، روزهای خوب آمده اند و تا حدودی اثر آن فروش هیجانی را خنثی کرده اند .

دیروز عرض کردیم که پیش نیاز بازار برای تغییر روند افزایش حجم و ارزش معاملات است . اگر نگاهی به شرایط کلی بازار داشته باشیم واضح است که پول فعالان بازار سرمایه کاملا درگیر است و ظاهرا هر آنچه داشته اند به بازار تزریق کرده اند . پس رشد بعدی بازار با پول بچه های بازار نخواهد بود .

حال بایدبه سراغ دیگر بازار ها برویم . بازار خودرو که وضعیتش مشخص است و در آستانه سال نو فروشنده کم است . از طرفی طرح های پیش فروش و سامانه جامع و ثبت نام خودروهای وارداتی نیز تمام نقدینگی این بازار را جذب کرده است . در بازار ملک نیز رکود حاکم است و نقدشوندگی پایین . می ماند بازار طلا و ارز که پول آنها نیز سراغ بازار ما نمی آید .
می ماند پولهای پارک شده درصندوقها و حساب های بانکی که هوشمند هستند و چشم انتظار فرصت .

این پول باهوش است و بی گدار به آب نمی زند . منتظر فرصت می ماند و در زمان مناسب واردمی شود . به نظر با شروع گزارش های ماهانه، بازار از سهام کوچک به سمت سهام بزرگ و دی پی اس محور برود و روند صعودی بازار آغاز شود .
این نکته را در نظر داشته باشید که بازار با سهام کوچک جایی نمی رود . منفی سهام بنیادی و ارزشمند این روزها فرصت خوبی برای اصلاح ترکیب سبد است .

 

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *