#بازار ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
آخرین روز کاری هفته را با یک سوال آغاز می کنیم : می دانید در چه صورت می توان در یک بازی به صورت قطعی برنده بود ؟
پاسخ این سوال را در ادامه خواهیم گفت …

در معاملات اول وقت دیروز حمایت های خوبی از بازار شد و در شاخص سازها حقوقی ها خرید های خوبی انجام دادند. اما جالب بود که در سمت عرضه نیز حقوقی ها کوتاهی نمی کردند و پا به پای خریداران پیش می آمدند . کاملا واضح و روشن بود که خریدهای حمایتی دیروز کاری از پیش نمی برد و بازار در نیمه های راه به حال خود رها می شود. همین هم شد و شاخص کل رشد حدود ۳۵۰۰ واحدی را با افت ۵۰۰۰ واحدی جبران کرد و در پایان شاخص کل ۱۵۰۰ واحد دیگر از ارزش خود را از دست داد .

اینکه اصلاح شاخص به همین اعداد کم خلاصه می شود هم نشان از ارزندگی بازار داد که در واقع فروشنده ها به هر قیمتی فروشنده نیستند و هم نشان از کاهش چشمگیر ارزش معاملات که مدتی است زیر ۴ همت باقی مانده است .
در معاملات امروز ۳ آیتم تاثیر خواهند داشت . آیتم اول آخرین روزکاری هفته است که بارها از آن صحبت کرده ایم . میانگین حجم معاملات در چنین روزهایی کمتر از دیگر روزهاست و نمی توان انتظار خاصی از بازار داشت .

عامل دوم که می تواند تاثیر مضاعفی بر تقویت عرضه های امروز داشته باشد، خبر ادامه دار بودن سپرده ای ۳۰ درصدی است که دیروز رئیس بانک مرکزی از آن سخن گفت . جالب است که روز قبلش وزیر اقتصاد دقیقا مخالف این مطلب را مطرح کرده بودند . واقعا این شبهه ایجاد می شود که برخی از قبل از این اخبار اطلاع داشتند و در روزهایی که ما می گفتیم شاید خبری در راه است آنها فروشنده بوده اند .

اما عامل آخر تاثیر گذار بر بازار امروز خبر افزایش سرمایه #اخابر است .دیروز خبر افزایش سرمایه ۱۶۹۴ درصدی #اخابر منتشر شد . به نظر میرسد بازار امروز با وجود جو کلی چهارشنبه ها در سهم هایی که پتانسیل افزایش سرمایه دارند با تقاضا همراه شود . #ذوب را در نظر داشته باشید .

#واچ_لیست_روزانه

در مورد #اخابر چندی پیش نوشتیم و گفتیم بخشی از افزایش از محل #همراه اول خواهد بود . همراه اول را در نظر داشته باشید . سهم مدتی است در محدوده ۵۰۰۰ ریال رنج شده است و به نظر می تواند تا محدوده ۶۰۰۰ ریال رشد قیمتی را تجربه کند . حمایت های مهم سهم محدوده ۴۷۵۰ و ۴۴۵۰ ریال است .

و اما پاسخ سوال : شما در صورتی در یک بازی قطعا برنده هستید که ” قوانین بازی را خودتان تعیین کنید و هر زمان که خواستید بتوانید آن را تغییر دهید “

 

 

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *