#بازار ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

همانطور که انتظار می رفت و بارها مطرح کردیم بازاری که رنج شود و از از آن حمایت نشود، چاره ای جز ریزش ندارد . از دست رفتن حمایت مهم ۲۰۸۰ میلیون واحدی شاخص کل نیز باعث شد تا بسیاری از فعالان بازار در سمت فروش ظاهر شوند و در نتیجه شاخص کل دیروز بیش از ۱۸ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۰۶۰ میلیون واحد رسید .
نکته جالب در مورد قیمت سهام شاخص کل در این روزها این است که قیمت ها تقریبا به محدوده شاخص ۱۹۰۰ رسیده است اما شاخص کماکان ارزش خود را حفظ کرده است . این یعنی بازار ساز صرفا در شاخص سازها فعال است و کلیت بازار چندان اهمیتی ندارد و همین که ویترین بازار حفظ شود کافی است .

اما بازار امروز …

#خودرو امروز با کوله باری از زیان بازگشایی می شود . دو دیدگاه در مورد بازگشایی امروز خودرو وجود داد .دیدگاه اول این است که زیان افزایش پیدا کرده و سهم نیز در ریزش بازار بسته بوده است پس احتمالا سهم در محدوده منفی بازگشایی می شود . اما دیدگاه دوم کمی متفاوت است . دیدگاه دوم به رای دادگاه به نفع کروز چشم دارد و اینکه ترکیب هیئت مدیره خودرو تغییر خواهد کرد و در ادامه پای دیگر خودرو سازان نیز به این موضوع کشیده خواهد شد . به اعتقاد این گروه بازار با بسته شدن خودرو وارد اصلاح شد و با برگشت خودرو و اقبال به گروه خودرویی روند کلی بازار تغییر خواهد کرد .

نکته دیگر در مورد معاملات امروز خبرهای جسته و گریخته از حمایت بازار در روز جاری است . ذکر این نکته ضروری است که هر حمایتی از بازار در شرایط فعلی و بدون تغییر شرایط بنیادی و اقتصادی محکوم به شکست است و فقط اتلاف منابع صندوق ها و فرصت خروج خواهد بود .

 

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *