در حالی به استقبال آخرین روز بهمن و سومین روز کاری هفته می رویم که پس از افت حدود ۱۸ هزار واحدی شاخص کل در روز شنبه، نمی توانستیم انتظار خاصی از بازار یکشنبه داشته باشیم و بازار هم طبق روال گذشته عمل کرد و پس از افت هیجانی روز شنبه، دیروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و شاخص کل حدود ۴ هزار واحد از افت روز قبلش را جبران نمود . نکته مهم در معاملات دیروز حمایت های همه جانبه حقوقی ها و صندوق های تثبیت و توسعه بود . به گونه ای که در برخی سهام بیش از ۷۰ درصد معاملات در سمت خرید توسط حقوقی ها انجام شده بود .

نکته دیگر در معاملات دیروز

که سمت تقاضا را در ابتدای وقت تقویت کرد دو خبر از معاونت جدید نظارت سازمان بود . اولی خبر اغو عرضه های اولیه تا پایان سال و دومی عدم الزام تعهد فروش بازارگردان ها . این دو خبر نیز تا حدودی توانستند جو کلی اول وقت بازار را بهبود بخشند و بازار در یک ساعت اول خوب معامله شد . اما در ادامه و همانطور که انتظار می رفت انرژی بازار تخلیه شد . در نیمه دوم بازار و با نزدیک شدن زمان بازگشایی #خودرو اقبال به گروه خودرو و پس از آن به کل بازار بیشتر شد و شاخص کل مجددا مسیر صعودی خود را در پیش گرفت .

هر چند در دقایق پایانی بازار کمی فشار فروش در بازار افزایش یافت اما تلاشهایی برای مثبت نگه داشتن خودرو انجام شد تا لااقل خودرو در محدوده قیمتی مثبت به کار خود خاتمه دهد . اقبال به صندوق های اهرمی نیز در بازار دیروز در نوع خود جالب بود . با وجود رشد اندک قیمت سهام در بازار، صندوق های اهرمی به طور میانگین بیش از ۳ درصد رشد قیمتی را تجربه کردند . با وجود کاسته شدن از حباب قیمتی این گروه، هنوز هم تمامی این صندوق ها با حباب قیمتی بیش از ۱۰ درصدی در حال معامله هستند .

اما بازار امروز …

با بازگشت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان، به نظر می رسد سمت عرضه انگیزه چندانی برای خودنمایی نداشته باشد و از سوی دیگر چشم بازار به معاملات خودرو است .
از منظر تکنیکالی نیز به اعتقاد چارتیست ها بازار سطح حمایتی خود نزدیک شده است و اندیکارتورها در منطقه اشباع فروش قرارگرفته اند . انتظار برگشت هر چند محدود شاخص کل از محدوده فعلی محتمل است . عامل موثر دیگر بر بازار امروز و این روزها ارزش معاملات است که بارهابه آن اشاره کردیم . ارزش معاملات خرد دیروزبه کمتر از ۳ همت رسید که درماه های گذشته کم سابقه بوده است .

#واچ_لیست_روزانه
اگر ریسک پذیر هستید به دیدنوسان گیری #تپکو و #وبرق را در نظر داشته باشید . هر دو سهم اصلاح خوبی داشته اند و البته بازیگر محور هستند .

حقوقی ها و صندوق های تثبیت و توسعه/حقوقی ها و صندوق های تثبیت و توسعه/حقوقی ها و صندوق های تثبیت و توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *