۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۳۸-

۲) ارزش معاملات خرد ۳٫۲همت (رکود)

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)
۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۶٫۵۵%
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) صادرات اقلام یارانه ای (مشمول ارز حمایتی ۲۸۵۰۰ تومان) ممنوع شد. (البته همه اقلام نیست، تنها شامل شکر، عدس، لپه و لوبیا است-هلالات)
۷) ‏تا پیش از این، بر اساس قانون صرفا خرید و فروش فیلترشکن ممنوع بود، به تازگی استفاده ازان نیز ممنوع شده است.
۸) طبق گزارش NIKKEI ASIA سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین به پایین ترین حد در ۳۰ سال گذشته رسیده است.
۹) نماینده ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار آتش بس فوری و کامل در غزه میشد را وتو کرد. ۲۶ کشور اتحادیه اروپا، به استثنای مجارستان، فراخوان مشترکی را برای آتش بس فوری بشردوستانه در جنگ در نوار غزه صادر کردند. واکنش عربستان به این وتو مورد توجه بود. “امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به اصلاح شورای امنیت احساس می‌شود”
۱۰) متوسط مصرف بنزین در مقایسه مدت مشابه سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش داشته است.
۱۱) مدیر مالی و اداری انجمن صنعت پالایش نفت می گوید ” پس از دستورالعملی که امسال ابلاغ شد انجمن به این موضوع اعتراض کرد و بعد از آن در حال پیگیری هستیم. احتمال برگشت دستور العمل را زیاد می‌دانیم. پالایشی ها هم خیلی سخت این دستور العمل را با این شرایط و نرخ‌ها قبول می‌کنند. ما امیدواریم و احتمال برگشت آن را زیاد می‌دانیم.”
۱۲) تشدید تنش ها در دو روز اخیر در مرز لبنان و همچنین دریای سرخ و هدف قرار گرفتن چند کشتی باعث شد تا قیمت نفت تا حدودی تقویت شود.
۱۳) بهبود تقاضای چین، منجر به سبز پوشی بازار کامودیتی ها طی روز جاری شده است.
۱۴) به گفته ۴۰ نفر از ۴۷ اقتصاددان؛ اولین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو دیرتر از پیش‌بینی‌های بازار انجام می‌شود. به گفته ۸۶ نفر از ۱۰۴ اقتصاددان؛ فدرال رزرو نرخ بهره خود را در فصل دوم کاهش می دهد.
۱۵) بانک خلق چین، نرخ استقراض ۵ ساله را ۲۵ نقطه پایه کاهش داد. اولین کاهش نرخ بهره از ماه اوت رخ داده است. در آن زمان کاهش تنها ۱۰ نقطه پایه بود. نرخ ۵ ساله به عنوان تأثیری بر نرخ وام مسکن عمل می‌کند. بنابراین کاهش ۵ ساله برای بخش املاک چین که به شدت مشکل دارد، مثبت خواهد بود. (از دلایل مثبت بودن کامودیتی ها در بازار امروز)
۱۶) تهدید ایالات متحده برای ضربه زدن به شرکت‌های مالی که با روسیه تجارت می‌کنند با تحریم‌ها، تجارت ترکیه و روسیه را سرد کرده است.
۱۷) اتحادیه کارگری استرالیا تقاضای اعتصاب ۲۴ ساعته در معادن BHP استرالیای غربی را اعلام کرد. اعتصاب در بزرگ ترین معادن سنگ آهن جهان خواهد بود. (استیل پرایس)
۱۸) نوید خاندوزی در بخشی از گزارش روزانه خود نوشت “بازار از هر بعد چه ارزندگی چه تکنیکالی و چه موارد دیگر برای یک رشد خوب آماده است … یا اخبار قوی و مثبت می‌رسد و این رشد خوب در همین روزها و هفته‌ها نصیب بازار می‌شود و یا مدتی در فضای ارزندگی باقی می‌ماند و فنر او فشرده‌تر می‌شود تمام امید بازار به یک تغییر روند و تغییر فاز است که احتمالاً باید با جایی از تغییر در رفتار صنایع شاهدش باشیم.”
۱۹) شرکت‌های داروسازی کوثر، کاسپین‌تامین، ددانا، دتولید و داوه افزایش نرخ گرفتند.
۲۰) بیمه کوثر مطالبات خود را در قالب سهم دریافت کرد.
۲۱) شناسایی سود ۳۷۵۰ میلیارد تومانی ناشی از تهاتر ملک کوهستان پارک در بانک دی.
۲۲) مزایده شش دانگ قطعه زمین متعلق به کقزوی در مشهد اطلاع رسانی شد.
۲۳) شركت ايران خودرو در نظر دارد ۳۴درصد از سهام شركت آزمون جاده اي واگذار نمايد.
۲۴) در مجمع شپنا گفته شد “پالایشگاهی که خریداری کردیم را در دو سال آینده در پتروشیمی اصفهان نصب خواهیم کرد. این شرکت سودده و از شپنا بی‌نیاز خواهد شد و می‌تواند روزانه دو میلیون لیتر بنزین تولید کند. “
۲۵) انعقاد اولین قرارداد فروش محصولات در شگستر به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان.
۲۶) بموتو، حخزر، غگلپا، ختور، غپاک، فجام و حگردش در خصوص بخشی از روند افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *