در حالی به استقبال اولین روز کاری هفته می رویم که بازار در هفته گذشته یکی از خاص ترین و بهترین هفته ها در نیمه دوم سال را تجربه کرد و شاخص کل طی چهار روز کاری اول هفته، افت سه ماهه خود را جبران کرد و در پایان هفته در محدوده ۲٫۱۶۰ میلیون واحد قرار گرفت .

افزایش عرضه ها در روز چهارشنبه با توجه به بی خبری از جلسه سران قوا و همچنین جو کلی چهارشنبه ها طبیعی بود و شاخص کل حدود ۶ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد .
از امروز تا پایان سال تنها ۸ روز کاری داریم و به نظر می رسد هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم فشار فروش حقوقی ها کمتر شده و خروج پول از بازار کاهش یابد .

بازار امروز چشم انتظار خبر هاست و مستعد رشد . به نظر می رسد هر خبری از گروه خودرو و پالایش و همچنین اخبار تسعیر نرخ ارز بانک ها، بتواند باعث افزایش تقاضا در بازار شود. در نقطه مقابل نرخ ارز را داریم که بالای ۶۰ هزار تومان تثبیت شده است و فعلا خبری از اصلاح نیست .

هر گونه اصلاح معنی دار نرخ ارز در بازار آزاد می تواند سمت عرضه را تقویت کند . اما تا قبل از آن، این نرخ دلار و تثبیت آن در این محدوده انگیزه فروشندگان را خواهد گرفت .

در روزهای آتی به بررسی گروه های تاثیر گذار بر بازار و همچنین جمع بندی شرایط کلی آنها خواهیم پرداخت و سعی از هر گروه چند سهم مهم و تاثیر گذار را جهت بررسی و قرار دادن در واچ لیست معرفی کنیم .

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تسعیر نرخ ارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *