#بازار ۱۴۰۳/۰۱/۰۵

صبح اولین روز کاری فروردین ۱۴۰۳ شما به خیر و شادی . امیدواریم سال خوبی پیش رو داشته باشید .

پس از چند روز تعطیلی به نظر می رسد دقایق ابتدایی بازار کمی با حال و هوای پایان سال متفاوت باشد و کمی زمان ببرد تا وضعیت کلی بازار مشخص شود .

برای اینکه تا حدوی در جو روزهای پایانی سال گذشته قرار بگیریم یادآور می شویم در دو روز پایانی سال گذشته شاخص کل با رشد حدود ۴۶ هزار واحدی همراه شد و به عدد ۲٫۱۹۵ میلیون واحد رسید و در آستانه مقاومت مهم ۲٫۱۱۰ میلیون واحدی به استقبال تعطیلات رفت . شاخص هموزن نیز با تشکیل الگوی سر و شانه معکوس شرایط خوبی را پیش روی بازار قرار داد .

در تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم، خبر منفی خاصی به بازار مخابره نشد و دلیلی برای منفی شدن بـازار وجود ندارد . در نقطه مقابل، نرخ دلار در بـازار غیر رسمی ۶۱ هزار تومان را پشت سر گذاشت و تتر نیز در محدوده ۶۲ هزار تومان در حال معامله است . بازار های جهانی نیز با اقبال نسبی سرمایه گذاران همراه بودند و تک گزارش های خوبی نیز راهی کدال شد . چشم بازار در فروردین ماه به نرخ دلار نیمایی و تحولات آن است و به نظر می رسد در سال جدید بازی دلار نیمایی مسیر پیش روی بازار را مشخص تر خواهد ساخت .

نکته مهم دیگر, تخصیص مجدد اعتبار به کدهای اعتباری طی امروز و فردا خواهد بود . هر چند سال مالی بسیاری از کارگزاری ها شهریور ماه است اما به نظر می رسد با شروع سال جدید و تخصیص مجدد اعتبار به مشتریان، بخش تقاضا تقویت شود و کدهایی که طی دو روز آخر سال موفق به خرید نشده اند در بازار کم حجم این هفته، خریدهای خود را تکمیل کنند .

با توجه به جمیع جهات، به نظر می رسد بازار در این روزها بیشترین توجه را به سه گروه، بانک، خودرو و پالایش داشته باشد .

بانکی ها با اخبار تسعیر و تجدید مواجه هستند و شرایط خوبی دارند . گروه خودرو نیز با اخبار تجدید و تغییر در کرسی های هیئت مدیره و همچنین افزایش نرخ احتمالی مورد توجه بازار خواهد بود و گروه پالایش نیز به واسطه افزایش قیمت نفت و ابلاغ فرمول جدید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *