#بازار ۱۴۰۳/۰۱/۰۶

همانطور که انتظار داشتیم بازار دیروز متعادل و مثبت کار خود را آغاز کرد و رفته رفته تقاضا افزایش یافت. در نیمه نخست بازار شاخص کل حدود ۲۶ هزار واحد رشد را تجربه کرد . در ادامه و با افزایش فشار فروش در #وپارس کلیت بازار با افزایش عرضه همراه شد و اکثر سهام با وجود قیمت های پایانی بالا بخشی از رشد قیمتی خود را از دست دادند . اما این پایان کار نبود و همانطور که انتظار داشتیم در یک ساعت پایانی بازار و با مشخص شدن نرخ ارز و تثبیت آن در محدوده ۶۲ هزار تومان، خریداران مجددا دست پیش را گرفتند و در یک روز خوب شاخص کل توانست رشد ۴۱ هزار واحدی را تجربه کند و مقاومت مهم ۲٫۱۱۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد .

نحوه معاملات یک ساعت پایانی بازار دیروز، انتظارات از بازار امروز را افزایش داده است .

بازار امروز احتمالا با افزایش تقاضا در دقایق اولیه همراه خواهد شد و رفته رفته عرضه ها افزایش پیدا خواهد کرد . بهتر است بازار در این محدوده با افزایش حجم معاملات همراه شود و سهام اندکی دست به دست شود . چند روز پیش نیز در مورد این موضوع و افزایش عرضه ها در روزهای پس از رشد های این چنینی صحبت کردیم . کاملا طبیعی است که بازار پس از چند روز مثبت با افزایش عرضه ها مواجه شود .

نکته مهم و تاثیر گذار دیگر بر بازار امروز، نرخ دلار در بازار آزاد و دلار نیمایی است . از امروز مجددا ثبت نام و تحویل ۲۰۰۰ یورو ( ۲۱۰۰ دلار ) به هر کد ملی آغاز می شود که خود می تواند در بازار ارز تاثیر گذار باشد . حوالی ساعت ۱۱:۳۰ نرخ ارز در بازار آزاد مشخص می شود و شاهد تاثیر آن بر بازار سرمایه خواهیم بود . دیروز اولین روز کاری بانک مرکزی در سال جدید بود و به ظاهر اقدامی در بازار صورت نگرفت و بازار ساز نقشی در قیمت ها نداشت . اما امروز احتمالا شاهد مداخله بازار ساز در بازار خواهیم بود . از سوی دیگر فاصله نرخ نیما و بازار آزاد هر روز در حال افزایش است و فعالان بازار امیدارند که از امروز نرخ نیما نیز با شیب ملایم افزایش قیمت را تجربه کند .

بازار امروز احتمالا بیشتر دنبال خرید دلاری هاست و نیم نگاهی نیز به اخبار دارد . همانطور که دیروز نیز شاهد آن بودیم تجربه ثابت کرده است که در مثبت های این چنینی حقوقی ها سمت عرضه را خالی نخواهند گذاشت . بازار برای ادامه این روند صعودی به خبر های جدید احتیاج دارد و بی خبری می تواند خیلی سریع هیجان ایجاد شده در بازار را تخلیه کند .

به شخصه در صفوف خرید بازار امروز خریدی نخواهم داشت و از وزن صندوق های طلا و سکه در سبد خود خواهم کاست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *