بازار ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که بازار دیروز مطابق انتظار ها با افزایش عرضه همراه بود و فروشندگان دست پیش را داشتند . هر چند به واسطه اقبال بازار به خودرویی ها، در نیمه های بازار حمایت هایی از بازار صورت گرفت اما در ساعت پایانی بازار باز هم عرضه ها شدت گرفت و در پایان شاخص کل با از دست دادن حدود ۴ هزار واحد از ارزش خود، در محدوده ۲٫۲۴۹ هزار واحد به کار خود خاتمه داد .

منفی بازار دیروز از دو جهت قابل بررسی است .

اول اینکه بازار ثابت کرد که در صورت بی خبری جایی برای رفتن ندارد و هر مثبتی موقت خواهد بود . دیگر اینکه بازار در محدوده منفی دیروز خریداران خوبی داشت و شاهد رنج های منفی در بازار نیز نبودیم . یعنی فروشنده تمایل چندانی به فروش به هر قیمتی نداشت و خریدار نیز منفی ها را موقت می دانست و از آن به عنوان فرصت خرید استفاده می کرد . درمعاملات دیروز حدود ۶۰ میلیارد تومان از منابع حقیقی ها از بازار خارج شد و ارزش معاملات خرد با حدود ۲۰ درصد کاهش به ۴٫۵ همت رسید .

از منظر تکنیکالی بازار شرایط نسبتا خوبی دارد . مقاومت مهم ۲٫۲۱۰ هزار واحد با قدرت شکسته شده است و شاخص کل بالای مقاومت در حال تثبیت است . به نظر می رسد بازار در حال پولبک به مقاومت شکسته شده باشد و طی روزهای پیش رو و با تکمیل پولبک، به روند صعودی خود ادامه دهد . البته نباید نقش اخبار و گزارش های خوب را نادیده گرفت . بازار در بی خبری جایی برای رشد ندارد . این مهم را در نظر داشته باشید که دلار بازار آزاد از محدوده ۵۰ هزار تومان حدود ۲۵ درصد رشد را تجربه کرده اما دلار نیما کماکان در حال درجا زدن است و بانک مرکزی عملا اقدام عملی در این راستا انجام نداده است .

و اما بازار امروز…

با توجه به جو کلی آخر هفته و تعطیلی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، افزایش عرضه ها در بازار امروز کاملا طبیعی است و از منظر حجم و ارزش معاملات نیز نمی توان انتظار خاصی از بازار داشت . همانطور که دیروز نیز اشاره کردیم انتظار یک منفی به مثبت ملایم را طی معاملات امروز و فردا داریم و منفی های سهام ارزشمند را در شرایط کنونی و در صورت عدم ایجاد فشار فروش هیجانی در بازار، فرصت خوبی برای اصلاح ترکیب سبد می دانیم .

بررسی #سبد_پیشنهادی :

#فولاد : در ۱۲ اسفند ماه و در محدوده ۴۴۵۰ ریال برای خرید توصیه شد و اکنون در محدوده ۵۱۰۰ تا ۵۲۰۰ ریال در حال معامله است . سهم از هدف قیمتی کوتاه مدت ۵۰۰۰ ریال بوده عبور کرده است و هدف بعدی آن ۶۰۰۰ ریال است .
گزارش ماهانه فولاد منتشر شده است و انصافا اسفند خوبی داشته است و ۲۲۸۴۸۲ ریال فروش داشته است .

در ۱۲ ماهه ۲۴۱۰۸۶۰ ریال فروش داشته است . در مدت مشابه سال قبل این عدد ۱۵۸۱۸۳۶ بود است .

خرید در اصلاح قیمتی پیش روی سهم به دید میان مدت کماکان کم ریسک است .

#اخابر : در ۱۶ بهمن ماه و در محدوده ۱۰۰۰۰ ریال توصیه در سبد پیشنهای قرار گرفت . خبرهای افزایش سرمایه و فروش دارایی ها پس از آن منتشر شد و امسال حدود ۱۰ همت سود تلفیقی دارد . از منظر تکنیکالی و در بازه کوتاه مدت سهم در حال نوسان در کانال قیمتی ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ ریال است و با شکستن سقف کانال می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند .سهم دیروز و پس از انتشار خبر فروش دارایی و شناسایی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود، بازگشایی شد که با توجه به جو منفی کلی بازار رشد خاصی را تجربه نکرد و در محدوده ۱۱۵۰۰ ریال معامله شد . کماکان خرید و نگهداری سهم به دید میان مدت در منفی های احتمالی و در محدوده کف کانال قیمتی توصیه می شود .

#واچ_لیست_روزانه

#ذوب احتمالا امروز شاهد بازگشایی ذوب با قیمت تئوریک ۴۷۰ریال خواهیم بود . خرید در محدوه قیمتی کمتر از ۵۲۰ ریال کم ریسک است و بازگشایی در این قیمت ها باعث افزایش تقاضا خواهد شد . باز شدن سهم در محدوده ۶۰۰ ریال احتمالا با افزایش عرضه ها همراه خواهد شد . اگر اهل نوسان گیری هستید نیم نگاهی به بازگشایی ذوب داشته باشید .

شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *