هر چند به واسطه تعطیلی پیش رو نمی توان انتظار خاصی از بازار امروز داشت، اما برخی تحلیل گران بر این باور هستند که بازار در شروع هفته جاری می تواند به مانند هفته گذشته با اقبال خریداران همراه شود . البته اکر هم این سناریو رخ دهد به نظر می رسد حجم و ارزش معاملات رشد خاصی را تجربه نکند .

از منظر تکنیکالی نیز هم شاخص کل و هم شاخص هموزن شرایط خوبی دارند . شاخص کل در حال تثبیت در محدوده بالای ۲٫۱۱۰ هزار واحد است و شاخص هموزن نیز پس از تشکیل الگوی سر و شانه معکوس در که ابتدای هفته گذشته مطرح کردیم، رشد خوبی را تجربه کرده است .

هر چند از بازار امروز و این هفته به واسطه دو روز تعطیلی نمی توان انتظار خاصی داشت اما بهتر است نیم نگاهی به شرایط پیش روی بازار داشته باشیم .

بالا گرفتن درگیری و جنگ بین اسرائیل و سوریه و حزب الله طی ۲۴ ساعت گذشته، می تواند بازار ارز را مجددا با افزایش تقاضا همراه کند . تاثیر افزایش تنش ها بر بازار سرمایه نیز بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر میرسد بازار وزن چندانی به ان ندهد . در مورد افزایش نرخ دلار به واسطه افزایش تنش های سیاسی نیز در گذشته صحبت کرده ایم .

 

عامل تاثیر گذار دیگر افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته است . به نظر می رسد گروه پالایش در بازار امروز تا حدودی مورد اقبال خریداران قرار گیرد.

#بانکی

برخی گرارش های ماهانه این گروه منتشر شد و عملا خبری از شرایط منفی و افزایش هزینه ها در ماه پایانی سال نبود . به نظر می رسد با انتشار خبر نرخ تسعیر، این گروه بار دیگر با اقبال خریداران همراه شود . در این گروه #وبملت و #ونوین را به دید بنیادی و #وتجارت و #وبصادر را به دید تجدید در نظر داشته باشید .

#پالایشی

افزایش قیمت نفت و اصلاح فرمول محاسبه خوراک، شرایط خاصی را برای این گروه رقم زده است . همواره در این گروه از سه سهم #شپنا #شبریز #شبندر نام برده ایم . به نظر می رسد خرید و نگهداری یک سهم پالایشی در سبد به دید کوتاه مدت دو یا سه ماهه در این قیمت ها کم ریسک باشد .

بررسی #سبد_پیشنهادی :

#دارویی
از نماد های این گروه با توجه به گزارش های خوب دوره ای و ۹ ماهه #دارو را در سبد پیشنهادی داریم. شرایط این گروه بر خلاف زمستان های قبل چندان مساعد نبود و گزارش های خوبی منتشر نشد . هر چند ۵ درصد سبد را به این گروه تخصیص دادیم و توصیه ای برای خرید دارو در سبد های بزرگ نداشتیم، اما به نظر می رسد همین مقدار نیز با توجه به حجم و ارزش معاملات این گروه و همچنین نوع گزارش ها زیاد بوده است . خرید سهم در محدوده ۲۶۵۰۰ ریال توصیه شد و در حال حاضر در محدوده ۲۵۰۰۰ ریال در حال معامله است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *