#بازار ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

همانطور که انتظار می رفت بازار دیروز با افزایش عرضه ها همراه شد و در همان تایم پیش گشایش شاهد برچیده شدن اکثر صفوف خرید بودیم . صفوف خرید رفته رفته جای خود را به صفوف فروش دادند تا بار دیگر ثابت شود که فعالان بازار سرمایه در تصمیمات خود بیشترین وزن را به تحولات سیاسی می دهند .

نکته جالب در معاملات دیروز بازار، اقبال به #فولاد و برخی دیگر عرضه کنندگان بورس کالا بود . رقابت بیش از ۶۰ درصدی برای خرید محصولات فولاد در بورس کالا در روز دوشنبه، باعث شد تا سهام داران فولاد علاقه چندانی به فروش سهام خود در این قیمت ها نداشته باشند و خریداران با جسارت بیشتری خرید های خود را انجام دادند و فولاد منفی به مثبت خوبی را تجربه کرد و در نهایت با صف خرید خوبی به کار خود خاتمه داد . از سوی دیگر زمزمه اصلاح نرخ نیما نیز باعث تقویت سمت تقاضا در دلاری ها شد و اکثر نماد های این گروه ها از صف فروش فاصله گرفتند .

#گروه_خودرو :

دیروز جلسه ای با حضور وزیر سمت و شوراری رقابت برگزار شده است . ظاهرا بر نقش شورای رقابت تاکید شده و قرار است بر مبنای فرمول شورای رقابت قیمت گذاری ها انجام شود . احتمالا برای داخلی ها افزایش نرخ ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود . در این گروه #خودرو از محدوده ۳۴۰۰ ریال وارد فاز اصلاحی شده است و به نظر می رسد محدوده ۲۷۶۰ تا۲۸۰۰ ریال حمایت مهمی برای سهم باشد . خرید در منفی های احتمالی امروز به دید کوتاه مدت کم ریسک است . #خزامیا نیز پس از محدوده ۴۹۰۰ ریال تا ۴۱۰۰ ریال اصلاح قیمتی را تجربه کرده و خرید در این قیمت ها کم ریسک به نظر می رسد .

و اما بازار امروز …

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته و ماه می رویم که نمی توان به عنوان آخرین روز کاری هفته انتظار خاصی از بازار داشت و همین که بازار امروز متعادل به کار خود خاتمه دهد برای فرودین و فراز و نشیب هایش کافی است . خریداران امروز با پذیرش ریسک عدم رخداد سیاسی در آخر هفته، می توانند سود خوبی را در روز شنبه و در صورت باز شدن دامنه نوسان شناسایی کنند .

#تذکر_مهم : نتانیاهو اعلام کرده مادامی که دامنه نوسان مثبت و‌ منفی یک باشد، حمله به ایران تلف کردن مهمات است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *