#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

بازار سرمایه در ادامه اصلاح قیمتی روز شنبه که برای همه ما غیرقابل پیشبینی بود، دیروز را نیز با کاهش تقاضا و کاهش حجم و ارزش معاملات خرد سپری کرد و تنها با ۳٫۸ همت معامله به کار خود خاتمه داد . ترا ز پول خرد حقیقی ها نیز منفی بود و حدود ۷۰ میلیارد تومان از منابع حقیقی ها از بازار خارج شد . شاخص کل نیز حدود ۲۰ هزار و شاخص هم وزن ۷ هزار واحد از ارزش خود را از دست دادند . دیروز و در تحلیل شرایط پیش روی بازار و عوامل اصلاح بازار، بررسی بخش مالیاتی بودجه در مجلس بود .

با خبرهایی که دیروز عصر از جلسه مجلس منتشر شد به نظر می رسد خیال بازار تا حدود زیادی از موضوع مالیات ها آسوده شده باشد و در بازار امروز اثرات آن را شاهد باشیم . البته همین که شدت منفی ها نسبت به دیروز کاهش یابد کافی است .

نرخ نیما نیز مطابق با روال چند روز کاری گذشته با شیب ملایم در حال افزایش است . در این شرایط دلاری صادراتی های بازار را در نظر داشته باشید . #زاگرس #ارفع #کاوه #نوری #بوعلی #پارس و … گزینه های خوبی هستد .

#سبد_پیشنهادی

#طلا همیشه بخشی از پرتفوی سرمایه گذاران بوده است . وزن طلا در سبد سرمایه گذاری هر شخص با توجه به روحیات کلی شخص و همچنین شرایط سیاسی اقتصادی جهان می تواند متغیر باشد .

به طور میانگین تخصیص ۱۰ تا ۲۰ درصد دارایی قابل معامله به طلا و دلار گزینه منطقی به نظر می رسد . اگر در رشد شارپی اخیر بخشی از طلای سبدهای خود را به دید سیو سود نقد کرده اید با توجه به اصلاح نرخ دلار در بازار داخل و همچنین روند اصلاحی طلا در بازار های جهانی، می توان شروع به خرید پله ای در این قیمت ها نمود . سکه یک روزه رفاه در محدوده ۴۰ میلیون تومان و صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا و شمش، گزینه های خوب و کم ریسکی به دید میان مدت و بلند مدت هستند . خرید در این محدوده به دید نوسان گیری توصیه نمی شود .

در پستی مجزا به بررسی صندوق های طلا و ترکیب دارایی آنها و همچنین بررسی قیمت و حباب سکه های موجود در بازار خواهیم پرداخت .

#هشت_صبح  #بازار_بورس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *