#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که روز گذشته بازار حرفی برای گفتن نداشت . اندک تقاضای ایجاد شده در بازار خیلی زود عرضه شد و رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده شد . با وجود رشد قیمت کامودیتی ها، بازار وزن چندانی به آن نداد و در پایان شاخص کل حدود ۱۲ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد و به ۲٫۲۶۸ هزار واحد رسید . ارزش معاملات خرد نیز در ادامه روند کاهشی خود به کانال ۳ همت بازگشت .

در کنار بی اعتمادی ایجاد شده به سیاستمداران و تیم اقتصادی دولت، برخی عامل منفی های این روزهای بازار را بازار آپشن می دانند .

امروز سررسید اعمال یکی از پر تراکنش ترین قراردادهای اختیار معاملات بازار سرمایه ( #شستا ) ست. دو نماد اصلی #ضستا۲۰۲۶ (با۶ میلیون و ۱۰۰ هزار قرارداد باز قیمت اعمال ۱۲۰ تومان) و #ضستا۲۰۲۵ (با ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار قرارداد باز) پوزیشنی به ارزش ده میلیارد برگ سهم و پنج درصد سهام شناور این ابَر سهم. این که کد های خاص در کدام سمت آپشن ها موقعیت باز داشتند بر ما پوشیده است ، اما حمایت از بازار در این روزهای خاص، بار روانی سنگینی به بازارساز تحمیل می کند .

هر چند به واسطه جو کلی چهارشنبه ها و همچنین تعطیلی پیش رو، نمی توان انتظار خاصی از بازار امروز داشت، اما برداشت شخصی ما این است که با گذر از این سررسید و با توجه به افت قابل توجه اکثر نمادها و رسیدن به محدوده ارزندگی خرید، بازار مجددا مسیر صعودی خود را هر چند در کوتاه مدت دنبال خواهد کرد .

#واچ_لیست_روزانه

#وتجارت با رسیدن به محدوده حمایتی مهم ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ ریال، گزینه کم ریسکی برای خرید است .

#شستا در محدوده ۱۱۰۰ تا ۱۰۸۰ ریال حمایت مهمی دارد. خرید در این قیمت ها حتی به دید نوسان گیری بسیار کم ریسک است .

#دی اگر ریسک پذیر هستید خرید در قیمت های کمتر از ۹۰۰ ریال بانک دی جذاب است .

#وخارزم نیز گزینه خاص دیگر بازار است و متاسفانه همواره درگیر حواشی داخلی است . از منظر تکنیکالی به محدوده حمایتی مهم ۱۶۵۰ تا ۱۶۸۰ ریال رسیده است . حمایت بعدی سهم محدوده ۱۵۰۰ ریال است . خرید در این قیمت ها کم ریسک است.

#هشت_صبح     #بورس

فشار عرضه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *