سالگرد ریزش بورس و شایعه تغییر رئیس کل بانک مرکزی

روز گذشته بازار پس از ۳ روز تعطیلی با رگه هایی از امید کار خود را آغاز کرد و اندک تحرکاتی در سمت تقاضا شکل گرفت . اما پس از حدود ۳۰ دقیقه ، فروشندگان دوباره دست پیش را گرفتند و رفته رفته عرضه ها در بازار زیاد شد . در حالی که انتظار می رفت بازار در سایه آرامش سیاسی، به تعادل برسد چنین نشد و بی اعتمادی فعالان بازار به سیاست گذار هر روز بیشتر از قبل خود را نمایان کرد .

حجم معاملات نیز به روند کاهشی خود ادامه می دهد و در نتیجه شاهد خروج پول از نماد های بزرگ به سمت تک سهم ها و سهم های کوچک و پروژه محور هستیم . در چنین شرایطی هیچ چیز جز یک خبر خاص نمی تواند روند ایجاد شده در بازار را تغییر دهد . در بازار دیروز ۱۲۵ میلیارد تومان از منابع حقیقی ها از بازار خارج شد و ارزش معاملات خرد نیز در کانال ۳ همت باقی ماند .

چند عامل و خبر می توانند بر بازار امروز تاثیر بگذارند :

اولین عامل تغییرات نرخ نیما است که مدتی است بازار چشم انتظار آن است . به نظر می رسد اصلی ترین مخالف افزایش نرخ نیما شخص رئیس کل است و از همین رو شایعاتی از تغییر رئیس کل به گوش می رسد . تغییر رئیس کل می تواند اولین چراغ سبز به نرخ نیما باشد . از رئیس کل و نرخ نیما که عبور کنیم، به سالگرد ریزش بورس در اردیبهشت ۱۴۰۲ می رسیم . سابقه تاریخی بازار نشان داده است که واکنش بازار در چنین روزهایی منفی است و از این رو احتمالا بازار امروز با افزایش عرضه ها کار خود را آغاز خواهد کرد . منفی احتمالی امروز، بسیاری از سهم را به قیمت قبل از رشد اخیر بازار باز می گرداند . #فولاد #فملی جز این دسته هستند . خرید در منفی احتمالی این دو در بازار امروز به دید نگهداری کم ریسک است .

#واچ_لیست_روزانه

دیروز در این بخش از #غبشهر نام بردیم . دیروز سهم در آستانه مقاومت مهم ۲۳۰۰ ریال بود و با قدرت تمام و با حجم بسیار خوب توانست از آن عبور کند . نکته منفی معاملات دیروز سهم عرضه صف سنگین سهم توسط حقوقی بود . باید منتظر ماند و دید سهم وارد اصلاح قیمتی خواهد شد و یا با عبور از مقاومت و ورود نقدینگی جدید به سهم، روند صعودی آن ادامه دار خواهد شد .

فروشندگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *