#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۲۳

به نظر می رسد به روز سرنوشت ساز بازار سرمایه رسیده ایم. پس از کاهش تنش ها و برداشته شدن ریسک درگیری رو در رو با اسرائیل از حدود دو هفته قبل، چشم بازار به بند های درآمدی بودجه و مالیات از شرکت ها و صندوق های بورسی بود و به بهانه دیگری برای اصلاح و ریزش احتیاج نداشت .

ساعت ۱۹ دیشب جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه با حضور مدیران عامل شرکت های بزرگ بورسی و برخی نهاد های مالی برگزار شد و قول هایی نیز برای حمایت از بازار داده شد . امروز نیز جلسه مهم مجلس در خصوص مباحث مالیات در بودجه مطرح می شود. به نظر می رسد امروز تا حدود زیادی تکلیف بازار مشخص خواهد شد . از منظر تکنیکالی نیز همانطور که قبلا مطرح کردیم، اگر امروز حمایت مهم ۲٫۲۰۰  هزار واحد شاخص کل از دست برود، اصلاح تا محدوده ۲۱۴۰ تا ۲۱۵۰ بسیار محتمل خواهد بود .

❗️چند نکته از بازار دیروز :

از منظر تکنیکالی روند کوتاه مدت شاخص کل و شاخص هم‌وزن نزولی است. نمادهای کوچک و متوسط عرضه بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند. ارزش معاملات خرد ۳۱۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه به ترتیب ۶% و ۱۸% کاهش داشته است. در یک هفته گذشته، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۹۴۸ میلیارد تومان ثبت شده است. دیروز نیز این روند برای نهمین روز متوالی با رقم ۲۹۳ میلیارد تومان ادامه داشت. شدت خروج نقدینگی نسبت به میانگین ماهانه افزایش یافته است. در یک هفته گذشته، ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت ۷۵۲ میلیارد تومان بوده است. اما دیروز  این صندوق‌ها شاهد ۱۵۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

و اما بازار امروز …

از آنجا که معمولا روزهای یکشنبه، روز خوبی برای بازار نبوده و از سوی دیگر تمایلی نیز برای کمک به بازار دیده نمی شود، در خوشبینانه ترین حالت، نیمه اول امروز مشابه بازار دیروز خواهد بود و رفته رفته و با رسیدن اخبار مجلس و مشخص شدن نرخ دلار،  مسیر پیش روی خود را خواهد شناخت .

#واچ_لیست_روزانه

طی چند روز گذشته، شاخص ساز ها اصلاح خوبی داشته اند و منفی اول وقت امروز آنها ، قیمتشان را به روز حمله موشکی ایران به اسرائیل می رساند . خرید یک پله #فولاد کمتر از ۵۰۰ تومان و #فملی زیر ۷۰۰ تومان  در کنار #شبندر ۱۰۵۰ تومانی جذاب است .  در گروه بانکی نیز #وبملت را در نظر داشته باشید . امکان خرید در محدوده ۲۲۰ تومان را از دست ندهید .

#اخابر : سهم اصلاح خوبی داشته و مجددا به محدوده ۹۰۰۰ ریال نزدیک شده است . ظاهرا در همین هفته افزایش در مورد افزایش سرمایه سهم نیز شفاف سازی می شود . خرید سهم به دید میان مدت در این قیمت ها بسیار کم ریسک است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *