#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۰۹

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که همانطور که انتظار داشتیم و با شما نیز در میان گذاشتیم، جو کلی معاملات دیروز بهبود قابل توجهی داشت و با اقبال خریداران همراه شد . دامنه نوسان دو درصدی سهام در ابتدا خریداران را به سمت صندوق های ۴ درصدی سوق داد و پس از آنکه صندوق ها صفوف خرید را تجربه کردند، نوبت به خرید سهام رسید .

بار دیگر جادوی تکنیکال به داد بازار رسید و خبرهای خاص و ویژه بنیادی در محدوده مهم حمایتی به بازار مخابره شد . از اصلاح نرخ خوراک گرفته تا کاهش نرخ اوراق و کاهش نرخ سپرده های بانکی و در نهایت افزایش نرخ نیما .
به نظر می رسد بازار امروز تا حدود زیادی در راستای معاملات روز گذشته با صفوف خرید کار خود را آغاز کند و رفته رفته با افزایش عرضه ها همراه شود . البته بعید می رسد عرضه ها در حدی باشد که بتواند مشکلی برای بازار ایجاد کند .

باقی ماندن صفوف خرید تا انتهای بازار بهترین سناریو برای بازار خواهد بود . در نظر داشته باشید که قیمت پایانی صندوق ها و سهام قفل در صف خرید دیروز، تقریبا برابر با قیمت آخرین معامله روز کاری قبل آنها بوده است و عملا هنوز رشدی در قیمت سهام ایجاد نشده است .

مثبت سنگین بازار در روز شنبه در صورت برداشته شدن حجم مبنا، افزایش شدید عرضه ها در روز یکشنبه به واسطه سیو سود بسیاری از فعالان بازار و تعطیلی دو روز بعد از آن و چهارشنبه نیمه تعطیل را به همراه خواهد داشت . به نظر بهترین گزینه بازگرداندن دامنه نوسان در هفته پس از ۱۵ خرداد است .

بدترین سناریو برای بازار امروز نیز افزایش عرضه ها در نیمه دوم بازار و دور شدن قیمت ها از صفوف خرید است که با توجه به محدودیت دامنه نوسان و خروج نوسان گیران روزانه از بازار بعید است این سناریو رخ دهد .

#واچ_لیست_روزانه

اگر از همراهان همیشگی ما باشید، با روحیات سرمایه گذاری ما آشنا هستید . در تمام مدت ریزش اخیر بازار از سهام بنیادی و دی پی اس محور نام بردیم و اصلاح قیمت ها را فرصت مناسبی برای خرید این دسته سهام می دانستیم .

#شستا در مثبت ۲ امروز نیز برای خرید جذاب است و به نظر می رسد لااقل در کوتاه مدت، این محدوده حمایتی را از دست ندهد .

#فولاد و #فملی دیگر سهامی هستند که بارها به آنها اشاره کردیم . با گزارش های فروش عالی این دو سهم که در دو روز گذشته منتشر شد، حتی خرید در صف خرید امروز به نظر کم ریسک است . هر چند ممکن است در دقایقی از بازار قیمت ها از صف خرید فاصله بگیرد .

#وبملت سهم ارزشمند گروه بانکی است که با توجه به شرایط کلی بازار افت زیادی را تجربه کرد . خرید سهم در این قیمت ها به دید میان مدت، بسیار کم ریسک است .

#هشت_صبح

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *