#بازار ۱۴۰۳/۰۴/۰۲

در حالی به استقبال اولین روز کاری تابستان می رویم که بازار سرمایه بهار سختی را پشت سر گذاشت و فعالان بازار سرمایه بیش از گذشته چشم به تحولات سیاسی و منطقه ای در روزها و هفته های پیش رو دارند .

همانطور که انتظار داشتیم و با شما نیز در میان گذاشتیم روز چهارشنبه و در آخرین روز کاری بهار ، بازار تا حدودی جمع و جور شد و سهامداران را به روزهای آینده امیدوار کرد . در سایه کاهش نرخ اوراق و تزریق منابع بانک مرکزی به بانک ها که نشان از کوتاه آمدن تیم اقتصادی دولت از سیاست های شدید انقباضی است، بازار سرمایه می تواند روزهای خوبی پیش رو داشته باشد .

صندوق های #اهرمی : امروز دو صندوق اهرمی پذیره نویسی می شوند . اولی از تیم اقتصاد بیدار و دومی مربوط به تیم ترنج . نماد این صندوق ها پس از حدود ۲ تا ۴ هفته پس از اتمام پذیره نویسی قابل معامله خواهد شد. با توجه به شرایط فعلی بازار، تاثیرگذار ترین عامل طی روزهای پیش رو بر صندوق های اهرمی، نتیجه انتخابات رباست جمهوری است .

هر چند بازار تا حدود زیادی اهرمی ها را به یک چشم می بیند، اما سابقه تیم های شرکت های سبدگردان را برای انتخاب بهترین صندوق در نظر داشته باشید . در مورد پذیره نوسی ها هم این نکته را در نظر داشته باشید که جدا از بلوکه شدن منابع شما در پذیره نویسی برای حدود یک ماه ، شرایط کلی بازار در روز گشایش نماد این صندوق ها ، بیشترین تاثیر بر سود یا زیان شما را خواهد داشت و nav این صندوق ها در روز بازگشایی یا پس از آن کمترین تاثیر.

فعالان بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *