موفقیت در یک قدمی ناامیدی است…

امروز قصد دارم کمی با شما در مورد تلاش و پشتکار در بازارهای مالی و به طور عام در همه زمینه های زندگی صحبت کنم. بحث را با یک مثال شروع میکنم و ادامه میدهم، فرض کنید شما قصد دارید مهندس برق شوید، خوب این عالیست ولی چقدر و چه مقدار برای شما هزینه خواهد داشت؟

در شرایط فعلی کسی اگر بخواهد مهندس برق شود باید حد اقل چهار سال در دانشگاه درس بخواند و دو سال هم در بازار کار به کسب تجربه بپردازد تا نهایت بعد از گذشت ۶ سال بتواند برای خود کسی شود و به درآمد و جایگاهی که مد نظرش بوده برسد. در این ۶ سال هزینه های دانشگاه، خرید کتاب، غذا، ایاب و ذهاب و … بالغ بر چندین ده میلیون برای شما هزینه خواهد داشت.

حال شما چگونه تصور می کنید موفقیت در بازار سرمایه به عنوان بزرگترین مخزن و گردش مالی پول در دنیا به کمتر از این مقدار زحمت و تجربه نیاز دارد؟ چطور تصور میکنید با ۶ ماه زحمت و تلاش می توانید به درآمد ثابت برسید. اصلا راحت نیست و باید زحمت بکشید و البته نا امید نشوید.

دوستان بسیاری دارم که ۴ سال فقط در این بازارها ضرر می دادند ولی رفته رفته تسلط لازم را بدست آوردند و در حال حاضر به استقلال و آزادی مالی رسیده اند. و این را مدیون ماندن و صبر و تلاش خود می دانند.
افراد اعجوبه و نخبه در همه رشته ها وجود دارند و البته در بازارهای های مالی هم کم نیستند که با کمترین زمان به موفقیت رسیدند ولی من روی صحبتم با عموم شما معامله گران است نه آن دسته خاص. این راه مستلزم برنامه ریزی بلند مدت است و جواب خواهد داد. من و شما افراد موفق زیادی را سراغ داریم. پس دلسرد نشوید و روی شخصیت و روش معامله گری خود کار کنید. این نهال بلاخره روزی به ثمر خواهد نشست.

زیاده خواهی و رویای سریع ثروتمند شدن از دشمنان شما در این راه هستند. با حوصله و قدرت به مسیر خود ادامه دهید. حکایت پیروزی در بازارهای مالی حکایت دوی ماراتن است نه دوی سرعت. پس پولهای خود را تمام نکنید تا بتوانید با حضور مداوم خود در این بازارها به تجربیات خود بیفزایید و چشم شما به بازی قیمت روی نمودارها عادت کند.

موفقیت شاید در یک قدمی شما باشد.
منبع: فراچارت

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *