سبد پیشنهادی هفته دوم تیر ماه ۹۶

همانطور که انتظار می رفت  طبق روال هفته هایی که تعطیلی زیادی دارند ، هفته ای تقریبا خنثی و نیمه تعطیل رو در بازار بورس پشت سر گذاشتیم .

شاخص در محدوده ۷۸۷۰۰ واحد در نوسان بود و در روز چهارشنبه با ۳۹ واحد افزایش به ۷۸۷۰۴  رسید . شاخص هموزن نیز در روز چهارشنبه با ۳۷ واحد افزایش به ۱۷۱۱۵ واحد رسید . سبد پیشنهادی هفته دوم تیر ماه ۹۶ سبد پیشنهادی هفته دوم تیر ماه ۹۶ سبد پیشنهادی هفته دوم تیر ماه ۹۶

در ابتدای خرداد ماه شاخص کل در محدوده ۸۱۰۰۰ واحد در حال نوسان بود و همانطور که در همان زمان گفته شد ، از بازار انتظار اصلاح داشتیم . اگر محدوده ۴۰ روز گذشته بازار را در نظر بگیریم ، کسانی که در این بازه زمانی سهام دار بوده اند احتمالا حدود ۵ درصد در ضرر هستند که با توجه به شرایط فعلی بازار نمی تواند جای نگرانی باشد . اکثر سهام در قیمت های جذابی معامله می شوند و خوشبینی در بین سهام داران و تحلیل گران مشهود است . از محدود نکات مثبت این روزهای بازار ، همسویی شاخص کل با بازار است .

در هفته های گذشته گفته شد که بعد از تعطیلات احتمالا شاهد یک رشد مثبت در بازار خواهیم بود که کماکان بر همین باور هستیم . البته این رشد نمی تواند از جنس رشد سال های قبل باشد که یک گروه خاص ، شروع به حرکت کند و کلیه نماد های آن گروه با اقبال مواجه شوند . می توان گفت رشد پیش روی بازار ، بیشتر متاثر از رشد سهام های با ارزش بنیادی و هم سو با بازار های جهانی خواهد بود .

در ادامه نماد های با ارزش از منظر بنیادی در برخی گروه ها را به اختصار معرفی می کنیم :

گروه کانه های فلزی : کنور – فولاد ( بالا رفتن نرخ فولاد و سنگ آهن در بازار های جهانی ) کروی رشد قیمت جهانی روی و رشد زیر مجموعه ها ( فاسمین )

گروه فلزات اساسی : ذوب ( فروش و تفکیک زمین ها )  – فزرین در یک نگاه میان مدت و بلند مدت بسیار کم ریسک و جذاب است ( با توجه به قیمت جهانی روی )

گروه کاغذ : چکاپا ( افت و اصلاح بیش از حد انتظار )

گروه لاستیک و پلاستیک : پتایر پکرمان پکویر افت جهانی قیمت مواد اولیه ( کائوچو ) بیش از ۵۰ درصد کاهش از پیشبینی ها

گروه پالایشی : شرانول ( تقسیم سود خوب و افزایش سرمایه جدید و احتمال رشد ۵ درصدی بعد از بازگشایی) شنفت ( معاملات با ثبات بعد از تقسیم سود )

گروه قند : قزوین  ( احتمال زیاد تعدیل مثبت ) در سال های گذشته شرکت های قندی موظف بودند به ازای دریافت هر تن چغندر ، ۲ کیلو شکر و ۲۰کیلو تفاله به کشاورز تحویل دهند که امسال شرکت ها الزامی به این کار ندارند .

گروه غذایی : غگلپاغگلستا ( پیش بینی افزایش نرخ گروه غذایی ))

بررسی سهام پیشنهادی هفته گذشته :

در هفته گذشته سهام كارخانجات‌ قند قزوين‌ (قزوين) برای خرید در محدوده ۳۰۰۰ ریال معرفی شد . سهم  تا محدوده ۳۲۴۷ ریال معامله شد . هم اکنون نماد سهم جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه بسته است و امید به شنیدن خبر های خوب در مجمع زیاد است .

پیشنهاد خرید :

در بازار جهانی شاهد رشد نرخ سنگ آهن و فولاد و روی بوده ایم . روی در بازار لندن و چین با حدود ۳۰۰ دلار اختلاف معامله می شود . انتظار می رود قیمت روی در روزهای آتی به ۳۰۰۰ دلار برسد . از طرفی موجودی انبار های رسمی و مجاز روی بسیار محدود و رو به اتمام است . با این شرایط کاندیدای رشد بر مبنای بازار جهانی میتوانند سهام گروه های کانه های فلزی و فلزات اساسی باشند .

چکاپا : پیشنهاد خرید در محدوده ۲۹۰۰ الی ۳۰۰۰ ریال با حد ضرر ۲۷۵۰ ریال (( پر رسیک ))

بازار بورس بازار بورس بازار بورس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *