قابل توجه فعالان بازار سرمایه ایران

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان ( سجام ) را اعلام می نماید.

این سامانه در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم راه اندازی شده است.

مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور می باشد. با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار ثبت اطلاعات و شناسایی امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت.

بدیهی است محرمانگی اطلاعات اعلامی از سوی اشخاص، در چارچوب قوانین و مقررات حاکم، محفوظ خواهد بود.

با استناد به ابلاغیه سپرده گذاری مرکزی مبنی بر الزام ثبت نام کلیه سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ( سجام ) لطفا جهت پیشگیری از غیر فعال شدن کد بورسی خود در اسرع وقت با مراجعه به لینک زیراقدام به ثبت نام نمائید.

 

 

 

 

 

 

 

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه به ویژه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و ایجاد درگاه واحد خدمات دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و مخصوصا سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان ( سجام ) را اعلام می نماید. این سامانه در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم راه اندازی شده است. مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور می باشد. با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار ثبت اطلاعات و شناسایی امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت.

96 پاسخ به “ثبت نام در سامانه سجام”

  1. باسلام
    من برای تغییر ناظر از فارابی به ایساتیس و تغییر ایمیل باید چکار کنم و از کدوم قسمت درخواست بدم

    1. برای تغییر ناظر از هر کارگزاری به کارگزاری دیگر، باید در منوی تغییر کارگزار ناظر کارگزاری مقصد ( در صورت وجود در دسترس بوده این امکان ) سهام خود را ثبت کنید . این امکان در پنل کارگزاری فارابی موجود است وبرای تغییر کارگزار ناظر از دیگر کارگزاری ها به کارگزاری فارابی استفاده می شود .
      برای تغییر آدرس ایمیل درپنل فارابیکسو ، از گزینه تنظیمات در گوشه بالا سمت زاست سامانه استفاده کنید .

      1. سلام . وقت بخیر . شما در مراحل ثبت نام از طریق کارگزاری فارابی هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنید . اگر خلاف این موضوع براتون پیش اموده احتمالا از طریق سایتی به جر فارابی ثبت نام کردید

    1. با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید من الان ۱۰ روزه ۲۰ ثبت نام سجام انجام دادم کد ده رقمی سجام نمیاد قبلا کد میومد مشکل از کجا میباشد؟

  2. چرا وقتی کد ملی و تاریخ تولد رو برای بررسی اعلام میکنم میگه اطلاعات وارد شده صحیح نمیباشد؟

  3. با سلام وخسته نباشید من در کارگزاری مفید ثبت نام کردم ولی سایت سه جام برا احراز هویت برامن باز نمیشه الان کیوباس ببینم //؟؟

  4. بنده فرم های مربوط به را در کارگزاری فارابی و سجام تکمیل و از کارگزاری نیز با مراجعه همه فرم های مربوط را پر کرده و اثر انگشت و امضاء کرده ام . یک پیام برای تایید کارگزاری هم دریافت کرده ام اما بعد از بیش از ۲ هفته هنوز کد بورسی قبلی من تایید نشده است.ندا

    1. سلام . با شعبه ای که برای امضا به آن مراجعه نمودید و یا با شماره ۱۵۶۱ داخلی ۱ تماس بگیرید .

  5. سلام
    در هنگام ثبت نام ایمیل اشتباهی و تکراری ثبت کردم و حالا کد بورسی برام نمی فرسته در کار گزار مفید ….حالا برای تغییرش چکار باید کرد
    راهنمایی بفرمائید با تشکر..منصوری

  6. سلام در سایت سجام درحال ثبت نام کردن بودم تا مرحله واریز پول رفت و دیگه ادامه رفت خواستم ذوباره ثبت نام کنم میزنه شخصی با این کد ملی در حال ثبت نام است باید چکار کنم؟

  7. سلام برای دریافت کد بورس باید حضوری باشه یا غیر حضوری؟
    من گیج شدم بالای صفحه زده غیر حضوری و انلاین؟

    1. سلام . کلیه مراحل ثبت نام و دریافت کد به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام میشه . در شهر هایی که بیکسوپیک وجود داره، پیک به محل مشتری مراجعه می کنه و احراز هویت انجام میشه . اما با توجه به شیوع بیماری کرونا، این خدمت غیر فعال شده و مشتری باید برای احزار هویت به شعب منتخب پیشخوان مراجعه کنه.

  8. سلام من ثبت نامم تموم شده ولی کد ده رقمی سجام برام نیومد سایت سجامم میرم میگه ثبت نام نشدی باید ۱۰۰۰۰تومن پرداخت کنی من باید چیکار کنم لطفا جواب بدین

    1. اگر از طریق صفحه اول سایت ما ثبت نام کرده باشید، ثبت نام سجام شما به رایگان و به صورت سیستمی انجام خواهد شد .

  9. سلام من از کارگزاری فارابی ثبت نام کردم و از کارگزاری فارابی ثبت نهایی کردم و کدبورسی ام رو هم دریافت کردم ولی چون بهم نام کاربری و رمز عبور نداده بودن ندونسته رفتم داخل ثبت نامم ویرایشی اصلا انجام ندادم ولی دوباره اطلاعاتم رو تایید کردم برام دوباره برا احراز هویت پیامک اومد الان برام ثبت نامم مشکلی پیش نیومده؟ رمز عبور و نام کاربری برام میاد؟یا دوباره باید برم کارگزاری؟

  10. با سلام. کد تایید جهت ثبت نام در سامانه سجام برای بنده ارسال شده و هنگام مراجعه به دفاتر پیش خوان برای انجام مراحل بعدی ثبت نام از بنده کد ده رقمی خواستند که هنوز برای من ارسال نشده بعد از گذشت ۴۸ ساعت. لطفا راهنمایی بفرمایید .

  11. سلام وقت بخیر .جهت دریافت خط آنلاین معاملات برخط برای افراد زیر ۱۸سال کفیل فرد باید احراز هویت درسامانه سجام قرار گیرد یاخود فرد

  12. چرا سایت برا ثبت نام باز نمیشه من فقط باید کد رو از اینجا بگیرم که برم دفاتر

  13. سلام جهت ثبت نام در سامانه سجام از طریق سایت شما هرکاری میکنم سامانه باز نمیشه

  14. سلام
    ثبت نام سجام از کارگزاری فارابی به دیگر کارگزاری چگونه انجام می شود هنوز کد بورسی دریافت نکردم و فقط احراز هویت سجام انجام شده

    1. هیچ فرقی نداره . شما در پنل هر کارگزاری می تونید ثبت نام کنید و همزمان مشتری چند کارگزاری باشید

  15. من ثبت نام کامل در سامانه سجام کردم و ۱۰هزارتومن را پرداخت کردم وپاسخ گرفتم که ثبت نام موفق و کد ظرف ۲۴ ساعت طی پیامک بمن ابلاغ خواهد شد.اکنون حدود یکهفته گذشته و هیچ کد ده رقمی برایم نرسیده است آیا باید دوباره ثبت نام کنم وده هزارتومان دیگه بپردازم؟ متشکر از راهنمایی تون.

      1. سلام . به سایت سجام مراجعه و از گزینه ویرایش اطلاعات، وضعیت ثبت نام خود را بررسی کنید.

  16. سلام.خسته نباشین.من قبلا در کارگزاری فارابی ثبتنام کردم.حالانیازی هست که دوباره در سامانه سجام ثبتنام کنم؟

  17. سلام طاعاتتون قبول. من حدود سال ۹۲ به کارگزاری فارابی در اصفهان مراجعه و بطور حضوری ثبت نام کردم و بمنظور سرمایه گزاری سهام هم خریدم. ولی در طول این سالها هیچ کاری با کد بورسی و سهامم نداشتم و خرید و فروش دیگری هم انجام ندادم.
    در این روزها که بازار بورس خداروشکر رونق گرفته ، تصمیم گرفته ام از احوالات سهامم باخبر شوم و شروع به خرید و فروش نمایم. از کارشناسان شما سوال کردم. ایشان گفتند که باید به سایت irfarabi.comn مراجعه و احراز هویت کنم. من دیروز این کارو انجام دادم و ثبت نام موفق برام اعلام شد البته هنوز کدپیگیری نیومده.
    امروز که مجدد به کارگزاری فارابی مراجعه کردم به من گفتند افرادی مثل شما که از قبل کد بورسی دارین باید از طریق سایت سجام ثبت نام کنین. ضمنا من نه کد بورسی مو یادم هست و نه یوزرنیم و پس وردم رو حفظ هستم. الان کمی گیج شدم . ممنون میشم لطف کنین منو راهنمایی کنید.
    اگر شما بگین من باید مجدد در سجام ثبت نام کنم ، کد بورسی رو چکار کنم که نمیدونمش؟

    1. سلام . متاسفانه سامانه سجام کمی مشکل داره . امیدواریم بزودی برطرف بشه

  18. سلام مدیر عزیز طبق توضیح مفصل بالا در خصوص ثبت نام در سال ۹۲ و خرید سهام ، در حال حاضر من هیچ اطلاعاتی ندارم یعنی نام کاربری و کلمه عبور را هم ندارم. کد بورسی هم ندارم . من هیچی در اختیار ندارم. چکار کنم؟
    لطفا کمی کامل تر توضیح بدین ممنون

  19. سلام وخسته نباشید .من دیروز در کارگزاری فارابی ثبت نام کردم چقدر طول میکشه کد بورسی بارام بیادومن میتونم در چند کارگزاری ثبت نام کنم با یک ایمیل؟ ممنون

  20. با سلام من عضوکارگزاری شما هستم چرا وقتی سفارش خرید اعتبار روز داره وقتی باطل میشه مبلغ بلوکه شده باقی می مونه یک هفتس مبلغ ۴میلیون بلوکه مونده؟؟؟

  21. سلام
    من مراحل ثبت نام برای فرزندم را بعنوان ولی انجام داده ام وکد ۱۰رقمی دریافت کرده ام ولی برا احراز هویت که به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کردم گفتن ثبت نام ناقص بوده نیاز به ویرایش داره آیا با وجود کد ۱۰رقمی چنین مشکلی میتونه وجود داشته باشه یا مشکل از کاربر پیشخوانه؟

    1. سلام . این مشکل زمانی به وجود میاد که شخص قبلا کد بورسی داشته و پس از دریافت کد ۱۰ رقمی و احراز هویت ، اطلاعات مشابه نباشد . اگر شخص قبلا کد بورسی نداشته، احتمالا اشتباه از کاربر پیشخوان است

  22. باسلام من درکارگزاری فارابی برای مادرم شماره همراه دیگری وارد نموده ام چگونه میتوانم ویرایش کنم؟

  23. با سلام بنده درکارگزاری فارابی برای مادرم شماره همراه دیگری وارد نموده ام چگونه میتوانم ویرایش کنم؟

  24. سلام برای گرفتن کد بورسی باید مستقیما از سامانه سجام اقدام کرد یا از طریق سایت کارگزاری ها؟ میشه برای گرفتن کد مستقیما به کارگزاری مراجعه کرد و همان جا احراز هویت هم انجام داد؟

  25. سلام.من در اطلاعات اولیه ثبت نام آدرس ایمیل خود را اشتباه وارد کردم.الان باید چطوری ویرایش کنم

    1. سلام . مشکلی نیست . در زمان مراجعه به کارگزاری جهت امضا فرم ها ، ایمیلیتون رو اصلاح کنید

  26. سلام.این سجام چرا همچینه
    تلفنمو تغییر دادم حالا با شماره تلفن جدید هنوز نمیتونم وارد شم برای تکمیل ثبت نامم
    لطفا راهنماییم کنین

  27. برای پسرم ثبت نام کردم ده تومنو دریافت کرد همراه به نامش نیست چیگار کنم

  28. پسر من زیر ۱۸سال داره الان من ثبت نام آنلاین کردم این مرحله اولیه برای کد پیگیری سجام هستش یا کلا حضوری بریم کارگزاری

  29. سلام. من در کارگزاری فارابی ثبت نام آنلاین کردم ولی موقع ثبت نام گزینه احراز هویت غیر حضوری وجود نداشت. یکی از دلایل انتخابم بیکسو پیک بود. متاسفانه مجبور شدم گزینه دفتر پیشخوان بزنم. تهرانم هستم. این خدمت حذف شده؟

  30. سلام..من ثبت نام کردم و کد بورسی رو دریافت کردم.اما هنوز کدکاربری و رمز عبور ندارم چیکار کنم؟؟

  31. سلام .کارگزاری فارابی ثبت نام کردم،میخوام پولمو از حساب بردارم ولی تو قسمت درخواست شماره حسابم را نمیاره،باید چکار کنم؟

    1. سلام . شما جدیدا مشتری کارگزاری فارابی شدید و هنوز اطلاعات حسابتون بروز نشده . می تونید با تلفن ۱۵۶۱ تماس بگیرید و بفرمایید تا شماره حسابتون رو اضافه کنند .

  32. سلام من از کارگزاری فارابی درخواست برداشت وجه دارم اما موقع تکمیل کادرهای مربوط میزنه نوع حساب نامعتبر داخل کادر هم نوع حساب و زده اوراق بهادار کشوی مربوط به شماره حساب هم اصلا باز نمیشه پشتیبانی فارابی هم هیچ وقت جوابگو نبوده منو راهنمایی کنید لطفا

    1. سلام . این مشکل زمانی ایجاد می شود که مراحل ثبت مشتری در سامانه فارابیکسو تکمیل نشده است و نام کاربری و کلمه عبور صرفا جهت آشنایی شما با سامانه پیامک شده است . طی یک یا دو روز کاری آینده، دسترسی شما کامل خواهد شد .

  33. سلام من بیشتر از سه روزه کد پیگیریم نمیاد از اینجا افتتاح حساب بزنم یا منتظر سجام بمونم؟

  34. سلام من کد بورسی گرفتم و احراز هویت انلاین انجام دادم ولی موقع ثبت نام تو کارگزاری فارابی میگه باید برای احراز هویت به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.ولی من که احراز هویت انلاین انجام دادم

    1. با سلام . می تونید با شماره ۱۵۶۱ تماس بگیرید و یا از طریق صفحه اول سایت بخش تماس با ما، قسمت انتقادات و پیشنهادات موضوع رو مطرح کنید . نتیجه پیگیری شما از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد .

    1. با سلام . می تونید با شماره ۱۵۶۱ تماس بگیرید و یا از طریق صفحه اول سایت بخش تماس با ما، قسمت انتقادات و پیشنهادات موضوع رو مطرح کنید . نتیجه پیگیری شما از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد .

  35. با سلام آیا امکان فعالیت برای اتباع افغانستانی مقیم ایران با مدرک شناسایی کارت آمایش در بازار سرمایه وجود داره اگر داره لطفا کمی با جزییات بپین مراحل ثبت نام رو
    همونطور که میدونید اتباع کد ملی شناسنامه ندارن

    1. سلام . برای اتباع سایر کشور ها که پاسپورت و ویزا ( با تاریخ اعتبار حد اقل ۴ ماه ) داشته باشند امکان فعالیت در بورس وجود دارد .
      کارت آمایش به تنهایی مورد تائید نیست.

  36. سلام ببخشید قست هویتی مشکل دارد علامت سوال کنارش هست در صورتی که صحیح وارد کردیم چکار باید بکنیم

    1. سلام . مجددا این بخش ها را بررسی نمایید :
      ۱- برای افرادی که شماره شناسنامه ندارند، عدد صفر را وارد نمایید.
      ۲- شماره حساب شما ممکن است با نام و نام خانوادگی شما مطابقت کامل نداشته باشد ( پیگیری از طریق بانک )
      ۳- در صورتی که در نام و نام خانوادگی شما ( ء – ی – ک ) باشد، آنها را مجددا وارد کنید .
      ۴- کد پستی و آدرس و شماره ثابت شما باید با هم مطابقت داشته باشند .

      اگر از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان کامل دارید،با پشتیبانی سجام به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرید .

  37. سلام من یکماه میشه که رفتم دفتر پیشخوان و کارگزاری فارابی ثبت نام و احراز هویت کردم ولی تو این مدت نه کدی و نه اسمسی از کارگزاری فارابی برایم نیامده در سامانه هم که پیگیری میکنم همش خطا میاد چکار کنم؟؟؟

  38. سلام من در سایت سجام ثبت نام را انجام دادم متاسفانه تاریخ تولد اشتباه ثبت شده اکنون نسبت به اصلاح آن که تاریخ ۱۳۴۶/۰۳/۰۱ثبت شده را به ۱۳۴۶/۰۶/۰۸ درست را ثبت می کنم در دفاتر پیشخوان صحیح نوشته منتهی در سایت بانک مسکن تاریخ تولد اشتباه ۱۳۴۶/۰۳/۰۱قید شده میبایست ۱۳۴۶/۰۶/۰۸ باشد اصلاح نمی شود لطفا راهنمایی فرمایند. متشکرم. کدملی ۳۵۹۰۲۳۷۶۹۴ صفیه استوار

  39. با سلام و احترام
    آیا احراز هویت کارگزاری فارابی کاملا غیر حضوری هست ؟ موقع ثبت نام در صفحه احراز هویت باید استان و شهر و آدرس شعبه کارگزاری را انتخاب کنیم. یعنی از این کارگزاری که انتخاب میکنیم مدارک با پست یا پیک به آدرس ما ارسال میشه تا امضا بزنیم یا اینکه لازم نیست و کاملا غیرحضوری هست؟
    باتشکر

    1. سلام . در صورتی که احراز هویت سجام را انجام داده باشید و پس از آن در سامانه کارگزاری ثبت نام کنید، احراز هویت شما به صورت سیستمی انجام خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری و امضا و … ندارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *