گزارش روزانه بازار یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷

واعتبار در شهریور ۷۰ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و عدد خوبی است .

شغدیر درست است که از ماه قبل بهتربوده ولی گزارش خیلی جذابی نداده است و در گزارش خود نیز تاکید کرده است شرکت به دليل کمبود موجودي کاتاليست مجبور به کاهش ظرفيت توليد خود شده است. این نکته منفی و پر ابهام سهم است . البته میانگین فروش محصولات در شهریور ۵۶,۰۷۸,۸۷۲ ریال بوده که این عدد در اخرین معامله بورس کالا به ۱۰۰ میلیون ریال نزدیک شد سهم در شهریور با فروش خوب ۳۷۱ میلیارد ریالی مواجه شده.

در مرداد ۸۳ میلیارد ریال فروش داشته نرخ هم ۴۵,۵۹۸,۰۲۸ ریال بوده است البته توضیح داده است که کاهش توليد به دليل انجام تعميرات دوره اي ( اورهال ) در مرداد ماه مي باشد . در تیر ماه فروش خوب ۶۳۶ میلیارد ریالی را داشته و نرخ فروش از ۳۹,۸۹۵,۶۱۲ به ۴۵,۴۷۹,۵۱۷ ریال رسیده . جمع فروش ۶ ماهه ۲۳۱۷ میلیارد ریال بوده که عدد قوی نیست . سهم تا تیر متوسط ۱۱ هزار تن تولید و فروش داشته حالا به اعداد حوالی ۸هزار تن در تولید رسیده است !

#رمپنا در ادامه در سود تلفیقی نیز اشاره کرده است که دارایی های مپنا بین الملل مثبت بود ولی در مجموع تراز ارزی مانده بدهی و دارایی ارزی منجر به شناسایی زیان تسعیر ارز به میزان ۸۹۱ میلیارد تومان در این شرکت در سودو زیان تلفیقی شده است ! شرکت در این دوره یک ماهه زیان ۴۰۲ ریالی را در سود اصلی و ۴۱۵ ریالی را در سود تلفیقی با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریالی محقق کرده است …

در مورد #رمپنا بحث ها بسیار است انگار باید خود مدیران مالی را به شفاف سازی ها پیوست کنند تا اینقمدار ابهام به وجود نیاید . دو بحث مطرح است و دو دیدگاه . دیدگاه اول این است که مپنا سود و زیان را به شکل تلفیقی لحاظ کرده و اعداد زیان ناشی از همین امر است و در واقع سهم بدهی ارزی قوی تری دارد .شاید در صورت های سود اصلی این موضوع حاکم باشد ولی در سود تلفیقی به نظر ماجرا چیز دیگری است . رمپنا یک تغییر رویه را داشته و به نظر باید دوباره شفاف سازی کند . گویا این شرکت زیان تسعیر را در صورت سود و زیان شناسایی کرده ولی در مورد مپنا بین الملل سود تسعیر را به حساب حقوق صاحبان سهام برده است به نظر شرکت باید بازهم با عدد و ارقام شفاف سازی نماید .

افزایش سرمایه #فارس اجرایی می شود … بدین‌ وسیله به اطلاع می‌رساند باستناد مصوبۀ مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ ، جلسۀ هیئت‌ مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت از مبلغ
۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ
۹۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ، ) ، در روز چهار شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ برگزار خواهد گردید.

#وسکاب در یک گزارش بسیار خوب ۴۵۵ میلیارد ریال سود فروش دارایی شناسایی کرده است

نکته مجدد در مورد #رمپنا از زبان برخی تحلیل گران … مپنا بین الملل چون واحد خارجی محسوب میشود، سود تسعیر مربوطه در حقوق صاحبان سهام شناسایی می شود.

بتا سهم

تاریخ :۱۳۹۷/۰۷/۰۱

#گزارش_بازار

سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *