گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۴ آبان

روز شنبه بازاری متعادل را شاهد بودیم و به نظر می رسید در روز شنبه فشار فروش در اکثر گروه ها قابل توجه بود اما. رفته رفته و با گذشت ۱ ساعت از آغاز معاملات شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار بودیم که البته مجددا در ساعات پایانی فشار فروش در اکثر نمادها مشهود بود.

در فلزی ها ذوب، فملی، میدکو، فباهنر، فولای، فسرب، فزرین و فپنتا با معاملاتی مثبت همراه شدند.

در گروه فراورده های نفتی نمادهای گروه پالایشی با فشار فروش آغاز کردند و رفته رفته اکثر نمادها با حمایت روبرو شدند.

در محصولات شیمیایی فضا نوسانی با گرایش به دامنه های منفی در اکثر نمادها بود. شغدیر، وپترو، جم، شپاکسا، کرماشا با فشار عرصه بیشتری روبرو بودند

در معدنی ها کروی، کنور، ومعادن، کبافق و کاما مورد توجه بودند و کچاد و کگل کم حجم و متعادلند. رشد قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی از عمده دلایل اقبال به نماد کروی بود.

اخبار تحریم آمریکا در ۱۳ آبان تاثیر خود را در بازار قبلا گذاشته بود. روز یکشنبه بازار مثبتی شاهد بودیم اما به ناگاه در ساعت ۱۱ با اعلام خبر رد لایحه ضد تروریسم در مجلس به ناگهان عرضه ها در بازار افزایش پیدا کرد.

یکشنبه بازار كم حجم و با گرايش مثبت به نمادهاي بزرگ آغاز به كار كرد . خبر رد لایحه CFT توسط شواری نگهبان افزایش فشار عرضه بر کلیت بازار را به همراه داشت. پس از افزایش مقطعی عرضه ها، شاهد جمع شدن بسیاری از صف های فروش در بازار و تعادل نسبی در نمادهای بزرگ بودیم. گروه خودرو و بانک فشار فروش بیشتری را نسبت به کلیت بازار تجربه کردند.
اخبار پیرامون CFT و با افزایش عرضه ها نماد وتجارت، وپست، وکار، وخاور، وسینا و وپارس به کف مجاز رسیدند.
در گروه انبوه سازی ثنوسا، کرمان، ثپردیس و ثالوند مورد توجه بودند.

در روز سه شنبه بازار با گرايشي مثبت به گروه هاي بانك، خودرو، انبوه سازي آغاز به کارکرد.
در فلزی ها نیز معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود. ذوب با توجه به مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی به صف خرید رسید. فولاد، فملی متعادل و مثبت بودند.

. ونفت با توجه به شفاف سازی در رابطه با راه اندازی واحد قیرسازی متوقف شد. شبریز نیز بیش از دو درصد رشد داشته و شرانل و شبهرن از نمادهای منفی گروه بودند.
در روز سه شنبه شبصیر تازه وارد فرابورسی ها بود و رکورد عرضه اولیه هم در این روز جا به جا شد و ۲۶۲ هزار نفر درخواست برای خرید شبصیر دادند.

گروه خودرو هفته مناسبی را پشت سر گذاشت و با توحه به شایعه افزایش قیمت خودرو صف های خرید سنگین در نمادهای لیدر این گروه مانند خساپا و خپارس چشم نوازی می کرد اما در روز سه شنبه با تکذیب خبر افزایش نرخ توسط سایپا صف خرید عرضه شد و در نهایت در دامنه مثبت به کار خود پایان داد.

تقاضا در روز های دوشنبه و سه شنبه پس از اعلام یک لیست ۷۰ صفحه ای توسط آمریکا مبنی بر تحریم شرکت ها، نشان از توجه سرمایه گذاران به این بازار دارد

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۱۸

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *