ابتدای هفته با کاهش قیمت نفت و وارد شدن به کانال ۵۰ دلار، مطابق با انتظار بازار معاملاتی منفی و با فشار عرضه در نمادهای پتروپالایشی آغاز کرد.

در ابتدای بازار شنبه شاهد افزایش عرضه در نماد تازه وارد کگهر نیز بودیم که عمدتا از طرف سهامداران حقیقی صورت گرفت . البته تا متعادل شدن سهم نیز پیش رفت و در ادامه با خرید سنگین حقوقی ها در این نماد مجددا تشکیل صف خرید سهم را شاهد بودیم.

در روز دوشنبه بازار شاهد افت بیش از ۴۵۰۰ واحدی در شاخص کل بودیم. بودیم. صف فروش نمادهای پالایشی با خرید سرمایه گذاران حقوقی جمع شد اما محصولات شیمیایی و بانک ها نیز همسو با کلیت بازار عمدتا در کف قیمتی داد و ستد شدند.

در فلزی ها نیز امروز معاملاتی نوسانی با گرایش منفی در جریان بود و اکثر نمادها با افت قیمتی مواجه شدند.

در معدنی ها که معاملاتی منفی را ثبت کرده اند، نماد تازه وارد کگهر نیز پس از معاملاتی پر حجم با افت قیمتی مواجه شد و به صف فروش نیز رسید.
در گروه بانک معاملاتی منفی در اکثر نمادها برقرار بود. نماد وبملت به صف فروش رسیده و نماد وتجارت نیز افت بیش از ۴ درصدی را تجربه کردند.

در روز سه شنبه با توحه جمع شدن صف فروش نمادهای بزرگ بازار در ساعات پایانی بازار روز گذشته، افزایش نسبی قیمت جهانی نفت بازار از فشار فروشش کاسته شده بود.

نماد بانک دی پس از یک ماه توقف بازگشایی شد و رشد بیش از ۶ درصدی را ثبت نمود.
در روز چهارشنبه هم با ادامه جو منفی در معاملات شاهد کاهش بیش از ۲ هزار واحدی شاخص کل بودیم.

جمع شدن صف فروش نماد وتجارت با توجه خبر تجدید ارزیابی و دارایی بانک تجارت قابل توجه بود اما از ان سو به صف فروش رسیدن خساپا نیز گروه خودرو را تحت تاثیر قرار داد.

شاخص کل با افت ۱۰ هزار واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۶۳ هزار قرار گرفت.

#گزارش_بازار   #معاملات  #نوسان   #افت_قیمت

کاهش قیمت نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *