پیش بینی این هفته بورس با توجه به چند عامل/ ۹ گروه مستعد برای رشد

وضعیت این هفته بورس با توجه به عواملی چون قیمت ارز و احتمال تک نرخی شدن، بازارهای جهانی و گزارش های پیش رو ۹ ماهه به همراه ۹ گروه مستعد رشد قیمت توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی فعالان بورس در روزهای گذشته شاهد وضعیت فرسایشی و روند نزولی و عدم ثبات رویه مشخصی مواجه شده اند که کارگزاری آبان در پیش بینی این هفته اعلام کرد بازار سهام هفته گذشته را با روندی نوسانی و متاثر از بی رمقی بازارهای جهانی و البته افت نسبی قیمت در بازار ارز داخلی با گرایشی اصلاحی به کار خود پایان داد.

رشد قیمت ارز در سامانه نیما و افت در بازار آزاد ، گمانه زنی هایی در رابطه با تک نرخی شدن ارز در محدوده هایی نزدیک به نرخ های کنونی به دنبال داشت که البته این موضوع از نکات مثبتی است که می تواند استقبال بازار سهام را نیز به دنبال داشته باشد.

از طرفی وضعیت بازارهای جهانی همچنان تحت تاثیر جنگ تجاری و حواشی موجود، روند خاصی را دنبال نمی کند و همچنان انگیزه ای جهت رشد قیمت ها دیده نمی شود.

آخرین مرحله رشد نرخ بهره آمریکا در ماه جاری میلادی و جهت گیری نسبتا محافظه کارانه فدرال رزرو در کنار تلاش آمریکا و چین جهت حصول توافق تجاری می تواند در نهایت به تقویت بازارهای کالایی بیانجامد که مسلما این مورد نیز مود استقبال بازار قرار خواهد گرفت.

اما در بازار، گروه فلزات اساسی می تواند در نزدیکی موعد ارسال گزارش های عملکرد ۹ ماهه مورد توجه قرار گیرد. هر چند بازار همچنان گزارش های ماهانه و اثر احتمالی تحریم ها موثر خواهد بود.

در گروه فرآورده های نفتی همچنان نوسان بی هدف نفت در محدوده ۵۹ تا ۶۲ دلاری (نفت برنت) تمایل به ورود نقدینگی را تخت تاثیر قرار داده و به نظر می رسد در صورت عدم تحرک خاص در قیمت نفت، سرمایه گذاران در این گروه نیز چشم به گزارش های ۹ ماهه خواهند داشت.

در گروه خودرو حواشی پیرامون افزایش قیمت ها همچنان ادامه دارد.

افت قیمت ارز و البته اخبار و شایعات پیرامون افزایش رسمی قیمت ها هم چنان می تواند این گروه را با نوسانات مثبت همراه کند. هرچند روند صعودی ادامه دار در این گروه نیازمند گشایش های سیاسی نیز خواهد بود و بدون چشم انداز مثبت در روابط بین الملی وضعیت گروه بیشتر تمایل به نوسان خواهد داشت.

در گروه بانک رشد نرخ ارز نیمایی در کنار اخبار قطعی در رابطه با افزایش سرمایه ها می تواند نمادهای پیشرو را مورد توجه قرار دهد و این موضوع در معاملات هفته گذشته نیز مشهود بود.

در انبوه سازها نیز وضعیت مناسب نموداری در کنار اقدامات مربوط به افزایش سرمایه ها می تواند تک نمادهای مستعد را در کانون توجه نگه دارد.

در دیگر گروه ها مانند محصولات دارویی، غذایی، قند و شکر و کانی غیر فلزی نیز همچنان احتمال نوسانات مثبت خصوصا در تک نمادها قابل توجه خواهد بود.

به صورت کلی با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش ها ، بازار وزن قابل توجهی به عملکرد شرکت ها در فصل پاییز خواهد داد و این موضوع به خصوص به دلیل انعکاس تحولات بازار ارز در وضعیت شرکت ها از اهمیت ویژه ای برخورد ار خواهد بود. همچنین با توجه به آرامش نسبی در بازار ارز احتمالا بازار نگاه ویژه ای را نیز به وضعیت بازارهای جهانی خواهد داشت.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۹/۲۴
#خودرو  #قند_و_شکر  #گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *