گزارش بازار

امروز بازار سرمایه یکی از کم‌رمق ترین روزهای خود را پیش رو داشت و هفته تق و لق خود را تمام کرد. به نظر بازی بازار، با پایان یافتن این تعطیلات میتواند شرایط خوبی را داشته باشد . البته بی پولی همچنان درد عمده بازار است ولی شاید این بار گزارش های ماهانه و گمرک و بازارهای جهانی هم کمی کمک کند. اما از بی پولی گفتیم …

در مورد یکی از مهم ترین رویدادهای بازار سرمایه صحبت میکنیم شک نکنید به زودی این تب و تاب خبرها میخوابد و نوبت به مقطعی میرسد که باید گفت بی مایه فتیر است . پولی که حرف را زده بودند باید به بازار تزریق شود. به خصوص این پول برای این روزها درمان هر دردی میشود ولی مهم تر از تزریق این پول به بازار نحوه خرید و فروش سهم هاست.

ببنید این پول نباید پاداش کسانی باشد که سهم های خاص خریدند و حالااین پول اهرمی برای خروج انها بشود. به نظر جریان پول باید بسیار قوی و بنیادی حرکت کند. چرا این حرف را میزنیم این پول باید سود کند تا در مقاطع بعد با قدرت بیشتری به بازار کمک نماید باید در مقطعی به حقوقی هایی بفروشد که ترسو بوده و این ریسک فعلی را قبول نکردند، البته خرید برخی گروه های لیدر هم کمک میگند ولی به هر حال فاز بازار سرمایه فاز خرید سهمی به هر جهت نیست و امیدواریم این پول بنیادی خرید کند. خرید و حرکت سهم های بنیادی میتواند موتور محرک بازاز شود و به بازار کمک نماید.

این اولین بار است که این موضوع در کانال و سایت ها مطرح میشود در خبرها و گوشه کنار زمزمه تصویب تزریق ۳۰۰۰میلیارد تومان پول در غالب صندوق تثبیت و بخشی از صنوق توسعه ملی به بازار حکایت دارد …البته این پول یکجا تزریق نمیشود و در ۳مرحله طی سال ۹۷ و ۹۸ به بازار داده میشود.

و اما نکته دوم …

یک‌نکته را دیروز اشاره کردیم امروز تا حدودی خود را نشان داد و به نظر آن را به عنوان یک احتمال جدی وقوی داشته باشید .دیروز مطرح شد که ببنید اصلا این اتفاق دور نیست شاید در حال حاضر کمی سخت باشد ولی واقعا به جایی برسد که کمی شرایط سخت شود هر چیزی ممکن است طرف مقابل هم میبیند با فشار چیزی حاصل نمیشود ممکن است به هر حال توبه کند . در توبه همیشه باز است …

حقیقت امر این موضوع را از نظر شخصی اصلا دو نمیبینیم و این اتفاق ممکن است رخ بدهد حالا نمیخواهیم از همین‌حالا حلوا حلوا بگوییم ولی این را به عنوان یک احتمال در ذهن داشته باشید با دلاری که دیگر بعید است زیر ۸ بیاید و بهبود شرایط فضای اقتصادی و بازار تقویت میشود . فعلا به همین جا بسنده میکنیم ولی این موضوع را در ذهن داشته باشید… امروز شاهدیم که روحانی گفته است ما آماده مذاکره و گفت و گو در مورد خاص هستیم.اگر کسی در موضوع خاصی می‌خواهد با ما حرف بزند در صورتی که به قانون و حرمت مردم ایران احترام بگذارد ما مذاکره و‌گفت‌وگو می‌کنیم. اما تحمیل فشار، زور و‌ زیر پا گذاشتن حقوق‌مان ‌را نخواهیم پذیرفت به نظر این اتفاقات ریسک‌ بازارهای رقیب را بسیار بالا میبرد و خبرخوبی برای بازارهای ماست.

بگذریم امیدواریم روزهای بعد خبرهای بیشتری را هم از این نوع داستان ها بشنویم …

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *