تامين سرمايه لوتوس پارسيان

تامين سرمايه لوتوس پارسيان سال مالی منتهی به ۳۰ دی ماه دارد. این شرکت توانست در سال مالی منتهی به دی ۱۳۹۷ به eps 449 ريال برسد.

گزارش ۳ ماهه منتهی به انتهای فروردین ماه تحقق ۱۲۵ ريال سود را به نمایش گذاشته که البته ۵۸درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبلی است و ازین حیث اهمیت دارد.

در ۳ماه اول سال مالی قبلی، ۵۳۳ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی محقق کرد. در ۶ ماه به ۹۳۳ میلیارد ريال رسید، در ۹ ماهه به ۱۴۷۸ میلیارد ريال افزایش یافت و نهایتا در ۱۲ ماهه ۳۰۷۳ میلیارد ريال سود ناخالص عملیاتی ساخت.

ردیف های مهم درآمدی این شرکت به شرح زیر است:

۱) سود حاصل از سرمايه گذاري در اوراق بهادار و صندوقها سرمايه گذاري، گواهي اختيار و سپرده کالايي که در ۳ ماه ۵۰درصد کل درآمدها را خلق کرده اما سهم آن در درآمدها سال قبلی ۶۳درصد بوده است. کاهش سهم به دلیل افزایش درآمد در فعالیت های جدید است.

۲) درآمد حاصل از تعهدپذيره نويسي اوراق بهادار و درآمد حاصل از مديريت و ضمانت صندوق هاي سرمايه گذاري ۲۳درصد درآمدهای شرکت را طی ۳ ماه اول ایجاد کرده که سهم آن نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ضمنا درآمد حاصل از بازارگرداني اوراق اجاره توسعه اعتماد مبين هم فعالیت جدیدی است که درآمد نسبتا خوبی از مجموع درآمدها را به خود اختصاص داده است.

انتظار می رود با الگوی های ادامه درآمد حدود ۴۷۵۰ میلیارد ريال درآمد کل سال ۱۳۹۸ باشد. در این صورت با احتساب رشد هزینه ها eps شرکت به ۶۸۰ ريال خواهد رسید. عموما تامین سرمایه ها با شیب کند و در حد سود بانکی رشد می کنند اما لوتوس قاعدتا متفاوت عمل خواهد کرد و با شیب تند تری سود را رشد می دهد ضمن اینکه ریسک آن بسیار محدود و کنترل شده است.

این شرکت طی هفته های اخیر ۴۲۰ ريال dps تقسیم کرده و قصد دارد ۱۰۰درصد افزایش سرمایه از آورده و مطالبات بدهد.

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را می توانید در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *