نفت پاسارگاد در سه ماه بهار ۳۷۴ ریال سود ساخت البته این شرکت به تغيير اعداد گزارش ها بسیار مشهور است و روی اعدادی که گزارش می کند نمی شود حساب کرد اما به هر حال بر اساس گزارش های واقعی بورس کالا و گزارش ماهانه، همکنون نرخ فروش ۳درصد بالاتر از متوسط بهار است در حالی که قیمت وکیوم باتوم برای نیمه دوم مرداد ماه در حد ۲-۳ درصد کاهش هم یافته است.

با توجه به حاشیه سود اندکی که شپاس دارد می توان انتظار داشت که عدد سود محقق شده در بهار طی فصول بعدی تداوم یابد. یک نکته با اهمیت مقدار فروش است، در سه ماه بهار ۳۱۸هزار تن فروخته و در تیرماه ۱۵۰ هزار تن برای شرکتی با حاشیه سود اندک، مقدار یک اهرم بسیار مهم است که حاشیه سود را تغییر می دهد. بر همین اساس انتظار داریم سود سال جاری به ۱۷۰۰ ریال برسد، برای تحقق این مساله لازم است در گزارش ۶ ماهه ۸۰۰ ریال eps ساخته باشد. مجددا تاکید می شود که شپاس به تغيير اعداد گزارش مشهور است.

بهبود نرخ فروش در سایه ثبات نرخ نفت پاسارگاد رویداد خوبی است. هرچند نفت پاسارگاد به تغییر گزارش های قبلی خود مشهور است و نزد اهالی بازار ازین جهت خوشنام نیست اما اگر پایه تحلیل ما گزارش ۳ ماهه باشد، باید بگوییم شپاس در سال جاری ۱۷۰۰ ريال eps دارد.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *