۱) پهپادهایی از سمت عراق پس از عبور از روی کویت به عربستان رسیده و مهمترین میادین نفتی این کشور را هدف قرار داده اند. در کنفرانس خبری شب گذشته، تایید شد که حداقل نیمی از ظرفیت تولید نفت عربستان مختل شده و از طرف دیگر ذخائر استراتژیک نمی تواند تمام ظرفیت از دست رفته را تامین کند. حوثی های یمن مسئولیت حمله را پذیرفته اما پمپئو می گوید اطمینان داریم که کار، کار ایران است.

۲) تحلیلگران حوزه نفت می گویند روز دوشنبه احتمالا قیمت نفت با ۱۵درصد افزایش مواجه می شود. این گروه بر این باورند که کشورهایی نظیر روسیه و آمریکا از وضعیت پیش آمده شادمان هستند.

۳) برخی تحلیلگران می گویند آمریکا مذاکرات افغانستان را به سمتی پیش می برد که در نهایت آنرا به دو بخش در اختیار دولت و در اختیار طالبان تقسیم کند! ایده فدرالی بودن اولین گام برای تجزیه افغانستان؟

۴) سخنان روز گذشته رئیس جمهور در خصوص پذیرش طرح صادق لاریجانی در زمان ریاست بر قوه قضائیه توسط رهبری ایران، از دید تحلیلگران، سخنانی تند، قلمداد شده است.

۵) بیژن زنگنه می گوید ایجاد خط اعتباری بدون در نظر گرفتن معافیت جهت فروش نفت، تنها ایران را بدهکار می کند و کارکردی برایمان ندارد.

۶) شورای پول و اعتبار در مصوبه ای ورود طلای آبشده به کشور را آزاد کرد.

۷) وزارت دارایی روسیه اعلام کرد این کشور تا پایان سال جاری و در کل سال آینده میلادی هیچ وامی به دلار آمریکا نمی گیرد و در عوض از یوان و یورو استفاده می کند.

۸) فباهنر با بانک مرکزی وارد قراردادی شده که در صورت تایید حذف صفر از پول ملی، این شرکت ۴۶۰تن تولید مطلس انجام خواهد داد.

۹) نمادهای تلیسه، ارفع و شتوکا مجوز افزایش سرمایه دریافت کردند. این افزایش سرمایه ها به ترتیب ۶۷درصد آورده، ۱۰۰درصد آورده و ۱۱۴درصد انباشته است.

۱۰) بازدهی اوراق خزانه طی روزهای اخیر با کاهش مواجه شده و معادل بانکی آن یک درصد کاهش نشان می دهد.

۱۱) شرکت های تولید کننده سنگ آهن به مصوبه جدید دولت (وزارت صمت) مبنی بر وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن اعتراض کرده اند. فعالان این حوزه می گویند مصوبه جدید (که هنوز تصویب نشده) ۳۰درصد عوارض صادراتی بر کنسانتره و گندله وضع می کند.

۱۲) رئیس کمیته فقهی بورس در خصوص بازار پایه خبر داد: با برگزاری چندین جلسه در نهایت شورای عالی بورس اصلاحاتی روی این قانون اعمال کرد که از جمله این اصلاحات این بود که مظنه‌ها تا ۶ ماه بعد از اجرایی شدن دستورالعمل از روی تابلوی بازار پایه برداشته شود….فعالان بازار خواهان عدم حذف مظنه هستند و بر همین اساس به فقها استفتا کردند که این مساله به لحاظ شرعی صحیح است یا نه؟ حالا کمیته فقهی بورس گفته: حذف مظنه‌ها از نظر شرعی مشکلی ندارد.

۱۳) امروز یکشنبه محصولات فولادی در بورس کالا عرضه می شود همچنین طبق روال قیمت پایه محصولات پتروشیمی نیز اعلام می گردد.

۱۴) وزیر صنعت در تازه‌ترین اظهار‌نظر خودرویی خود بر فروش اموال و املاک غیرتولیدی خودروسازان تاکید کرده و علاوه بر آن حضور دوباره دو شرکت فرانسوی رنو و پژو را غیرموجه خوانده است.

۱۵) افزایش ریسک ها پس از حمله به عربستان باعث شده تا تحلیلگران تصور کنند، قیمت اونس طلا به زودی افزایش یابد.

موفق باشید. ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *