چالش‌های معامله‌گری در بازار سرمایه

هیچ استراتژی واحدی در ۱۰۰٪ موفقیت را با خود به همراه نمی‌آورد…

این نکته لازم و ضروری است که نمی‌توان همیشه در معاملات موفق بود. در حقیقت، اغلب افرادی که با سرمایه ضروری خود وارد بازار می‌شوند قطعا ریسک فراوانی را تجربه می‌کنند و بخشی از سرمایه خود را در بازار از دست می‌دهند و درنهایت با ضرر از بازار خداحافظی می‌کنند.اغلب افراد انتظار سهولت کار در معاملات رادارند اما درواقع این معامله‌گری یکی از سخت‌ترین حرفه‌هاست. معامله‌گران تازه‌کار پس از یک دوره شکست معامله‌گری را رها می‌کنند. به‌عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای،شما باید انتظار از کسب نتایج منفی طی روز، هفته یا حتی ماه را داشته باشید.اما این نباید شمارا دل سرد کند چراکه آنچه مهم است، برآیند معاملات است نه تکیه‌بر نتایج منفرد! مهم است که همیشه یک ذهنیت بازداشته و بادید مثبت باقی بمانید.

معامله‌گری عین بازی گلف است، نتیجه یک معامله اصلاً مهم نیست؛ بلکه استمرار و ثبات در سودآوری مهم است.

شما باید به‌عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای بدانید که هیچ استراتژی واحدی در ۱۰۰٪ موفقیت را با خود به همراه نمی‌آورد.
اغلب، معامله‌گران جدید به دنبال استراتژی‌هایی هستند که ۱۰۰٪ موفقیت‌آمیز هستند و با این طرز تفکر شکست می‌خورند. معامله‌گران استراتژی‌های مختلفی را امتحان می‌کنند به امید اینکه موفقیت همیشگی را پیدا کنند و در یک‌لحظه که استراتژی آن‌ها سیگنال خطا می‌دهد یا به شکست منجر می‌شود، استفاده از آن‌ها متوقف می‌کنند و همین چرخه را ادامه می‌دهند. به‌عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای، باید استراتژی مشخص و از پیش تدوین‌شده‌ای داشته باشید.

فقط به این دلیل که شما با یک استراتژی خاص شکست خوردید، لزوماً به این معنی نیست که آن استراتژی کارساز نیست. شما باید یاد بگیرید که با آن استراتژی سازگار شوید یا آن را تغییر دهید تا برای شما کارساز شود.
مدیریت سرمایه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار سرمایه است؛ حتی بهترین استراتژی‌های معاملاتی هم با ذکر قوانین مشخص مدیریت سرمایه معنی و مفهوم پیدا می‌کند. اهمیت رعایت قوانین مدیریت سرمایه اگر بیشتر از استراتژی معاملاتی نباشد کمتر هم نیست! این‌جایی است که نقش مدیریت سرمایه به میان می‌آید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *