دالبر

دالبر از دارویی ها گزارش ۶ ماهه داد. این شرکت در بهار ۱۵۳۵میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود (ناخالص عملیاتی) ۵۰درصد داشت و در سه ماه تابستان ۲۰۰۷میلیارد ريال درآمد با همان حاشیه سود قبلی را تجربه کرده است. در بهار ۲۴۲ ريال و در تابستان ۳۷۶ ريال eps ساخته که جمع ۶ ماه آن به ۶۱۸ ريال رسیده است. به نظر می رسد که این اعداد سود تابستان با اندکی رشد در فصل های بعدی تکرار شود لذا عدد eps حدود ۱۵۰۰ ريال خواهد بود در حالی که سال ۹۷ توانست ۸۱۳ ريال eps بسازد. سهم همکنون ۱۲۱۰۸ ريال قیمت و با صف فروش مواجه است.

دامین

دامین در بهار ۷۳۰میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود ۴۹درصد داشته و در تابستان ۱۰۸۸میلیارد ريال درآمد با حاشیه سود ( ناخالص عملیاتی ) ۶۹درصد داشته لذا حاشیه سود ۶ ماهه نسبت به گزارش های قبلی صعودی و در مجموع به ۵۸درصد رشد کرده که یک گزارش مطلوب است. در بهار ۲۳۶ ريال eps و در تابستان ۵۹۰ ريال eps داشته که کل سود به ۸۲۶ ريال رسیده اما تصور میکنیم سود فصل های بعدی صعودی باشد لذا کل سود سال به حدود ۲۰۰۰ ريال نزدیک خواهد بود و همکنون قیمت ۱۰٫۴۳۴ ريال و سهم صف فروش است.

وپاسار

وپاسار گزارش ۶ ماهه داد. در سه ماه نخست ۸۵ ريال و در سه ماه دوم یعنی تابستان ۶۶ ريال سود ساخته که مجموع سود به ۱۵۱ريال رسیده است. بانک پاسارگاد در بخش سهم بانک از درآمدهای مشاع همچنان مثبت است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بود هاست. به لحاظ درآمدهای غیر مشاع، در بهار بهتر از تابستان بوده اما در ۶ ماه ۹۸ نسبت به ۶ ماه ۹۷ رشد خوبی را تجربه کرده است. خالص افزایش تسهیلات اعطایی ( پس از کسر افزایش سپرده ها) ۱۲۰۰ میلیارد تومان مثبت بوده که رویداد مثبتی تلقی می شود. ضمنا طبق دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها در گزارش ۶ ماهه نرخ تسعیر را مطابق پایان ۱۳۹۷ لحاظ خواهند کرد. این بانک به زودی ۳۰درصد افزایش سرمایه از اندوخته (سهام جایزه) خواهد داشت.

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *