تنوین

در مطلب ۲۰ روز قبل (شرکت تامين سرمايه نوين سال مالی منتهی به اسفند دارد لذا گزارش ۶ ماهه منتشر کرده است. تنوین طی ۳ ماه بهار ۱۴۹۶میلیارد ريال درآمد داشت و در سود خالص به ۱۳۴۳میلیارد ريال درآمد رسید که ۵۰درصد بالاتر از بهار سال ۹۷ بوده است. در تابستان ۱۶۹۰ میلیارد ريال درآمد داشته و جمع درآمد ۶ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۵۳درصد بالاتر از مدت مشابه در سال ۹۷ است. سود محقق شده نیز در این دوره ۲۸۱۹ میلیارد ريال معادل ۳۱۳ ريال با سرمایه ۹۰۰۰ میلیارد ريالی است. تنوین در گزارش تفسیری می گوید که طی ۶ ماه بعدی ۳۶۵۰ میلیارد ريال درآمد خواهم داشت که لذا eps کل امسال به حدود ۶۸۰ ريال خواهد رسید. پیشبینی شرکت تقریبا منطقی است چون در سال قبلی هم چنین روندی دیده می شود. همکنون قیمت سهم ۲۹۵۰ ريال است لذا p.e سهم منطقی به نظر می رسد.)

پس از انتشار گزارش ۶ ماهه در خصوص تامین سرمایه نوین، برآورد سود تحلیلی در سطح ۶۸۰ ريال مورد انتظار بود.

این شرکت طی اطلاعیه ای در ۲۹ مهر ماه خبر داد که تعهد پذیره نویسی اوراق سازمان برنامه و بودجه کشور به مبلغ ۷،۰۰۰ میلیارد ریال به عهده گرفته که این مساله نیز بر سود تحلیلی اثر مثبت دارد.

مساله مهم میزان شناسایی درآمد مهر ماه است

که این شرکت طی ۶ ماه نخست ۳۱۸۷میلیارد ريال درآمد و در مهرماه به تنهایی ۱۰۸۶میلیارد ريال درآمد داشته که ناشی از تعهد اوراق مورد اشاره در بند قبلی است.

همچنین زیر مجموعه های اصلی شرکت یعنی مشاوره تامین سرمایه نوین و کارگزاری مرتبط با آن با روند صعودی سودآوری همراه شده اند. مشاور در گزارش ۶ ماهه بیش از کل سال مالی قبل سودسازی کرده و به ۷۵میلیارد ريال سود خالص طی ۶ ماه رسیده است ضمن اینکه به دلیل حجم بالای معاملات بورس طی سال ۱۳۹۸ انتظار می رود رقم سودسازی کارگزاری با رشد با اهمیتی همراه شده باشد.

بر این اساس عدد سود تحلیلی از رقم ۶۸۰ ريال قبلی به ۷۸۰ ريال به سبب شفاف سازی شرکت افزایش خواهد یافت.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *