«اجتناب از ضرر» یا «مدیریت ضرر» در بازار سرمایه؟؟؟

هر تجارتی هزینه‌هایی دارد که برای کسب سود، باید آن‌ها را پذیرفت…

وقتی صحبت از معامله‌گری در بازار سرمایه در میان باشد، برنامه‌ریزی برای شکست‌ در بازار به ما آسیب‌های زیادی زده و نتیجه آن‌هم چیزی نیست جز از دست رفتن سرمایه، زمان و انرژی شخص.
ضرر کردن بخشی از معامله است؛ این‌یک واقعیت است؛ شما بالاخره در معاملاتتان ضرر می‌دهید. اگر این ضررهای از قبل تعیین‌شده و محاسبه‌شده را ندهید، مطمئن باشید که، ضرری با درصد بالاتری را تجربه خواهید کرد و بخش زیادی از سرمایه‌تان را از دست می‌دهید. شما می‌توانید بروز ضرر را به تعویق بیندازید اما نمی‌توانید به‌طور کامل از آن اجتناب کنید و یک همبستگی مستقیمی میان میزان به تعویق انداختن ضرر و بزرگی آن وجود دارد. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم “صرفاً” مدیریت این ضررهاست.باید ضرر را به‌عنوان هزینه فعالیت در بازار بپذیریم.

هر تجارتی هزینه‌هایی دارد که برای کسب سود، باید آن‌ها را پذیرفت. اگر درآمد شما از هزینه‌ها بیشتر بشود، شما سود می‌کنید و در غیر این صورت،‌ضرر خواهید کرد.اگر به ضررهای معاملاتی‌تان به‌عنوان بخشی از هزینه‌های معاملات بنگرید، تفکرتان را از «اجتناب از ضرر» به «مدیریت ضرر» هدایت می‌کنید.

با درست زیان دیدن، ضررهایمان را کمتر از درصد مشخصی در هر معامله کنترل کنیم؛ منظورم همان نسبت سود به زیان در معاملات است. نکته مهم این است که شما تصمیم می‌گیرید که چه مقدار از پولتان را در هر معامله به خطر بیندازید؛ درنتیجه، این توانایی به شما قدرت حذف اتفاقات ناگهانی و درنتیجه، حذف هیجان در بازار را می‌دهد.

** برای مدیریت انتظاراتتان از معامله، هیچ‌وقت، حتی زمانی که همه‌چیز در ظاهر به نفع شماست، نباید انتظار سود از معامله‌ای داشته باشید.

به همین دلیل، شما هیچ‌وقت نباید بیش از مقداری که به لحاظ احساسی و ذهنی قادر به تحمل از دست دادنش هستید، در معامله‌ای ریسک کنید..شما باید از «اجتناب از ضرر» به‌سوی پذیرش آن‌ها و یادگیری نحوه کنترل و مدیریت آن‌ها گام بردارید. شما باید «انتظارتان از کسب سود در هر معامله» را تغییر دهید. شما نمی‌دانید در کدام معامله سود خواهید کرد و در کدام‌یک ضرر؛ همین‌طور باید از پذیرفتن ریسکی بیش ازآنچه در هر معامله به لحاظ ذهنی و روحی قادر به پذیرش آن هستید، به‌شدت اجتناب نمود.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *