#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که مطابق انتظار ها، در بازار دیروز فروشندگان دست بالا را داشتند . حجم و ارزش معاملات خرد نیز برای سومین روز پیاپی به روند کاهشی خود ادامه داد و به ۴٫۹ همت رسید . نکته قابل توجه در معاملات دیروز جدا شدن مسیر تک سهام های شاخص هموزنی از شاخص ساز ها بود . شاخص ساز ها که در رشد اخیر بازار ، بازده خوبی به سهامدارانشان داده بودند در فاز اصلاح قرار گرفتند و هموزنی ها، دیروز را بهتر گذراندند. در مجموع در شرایطی به سر می بریم که نوسان گیران حقیقی و حقوقی دست بالا را در بازار دارند و هولدر ها سود چندانی از بازار دشت نمی کنند .

دیروز و پس از پایان تایم معاملات خبری منتشر شد که در بلند مدت می تواند به نفع بازار سرمایه باشد . با تصویب مجلس، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود. به نظر می رسد اگر این مصوبه درست اجرا شود ( که در کوتاه مدت بسیار بعید به نظر می رسد) می توان به آینده بازار سرمایه امیدوار بود .

#واچ_لیست_روزانه

در بازه زمانی ۱۴ ماه پیش رو ، طیف وسیعی از سهام، دو تقسیم سود دارند که با توجه به P/E های فعلی، می توان به سود حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی در بازه مد نظر دست یافت . سهام بنیادی ارزشمند DPS محور را به دید دو تقسیم سود در ۱۴ ماه پیش رو در نظر داشته باشید . #فولاد #فملی #شبهرن #مارون و …. تنها بخش کوچکی از این دست سهم ها هستند . در روزهای آتی لیست کاملی از این دست سهام را با توضیحات کامل و DPS فروارد تحلیلی در اختیار شما قرار می دهیم .

#گروه_خودرو :

دیروز شاهد تحرکاتی در گروه خودرو بودیم . خبر عرضه تودلی ها برای چندمین بار به بازار رسید و ظاهرا این بار دیگر بازار توجه چندانی به آن نداشت . چهارشنبه گذشته نیز از این گروه نام بردیم . خرید در منفی های احتمالی #خودرو #خساپا #خپارس به دید کوتاه مدت کم ریسک است .

#هشت_صبح

ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *