۱) روز گذشته در بورس کالا، وکیوم باتوم بین ۲۲میلیون ريال تا ۲۳میلیون ريال معامله شد. ورق گرم مبارکه ۴۶میلیون ريال تا ۴۸میلیون ريال دیده شد و ورق سرد حدود ۶۰میلیون ريال بود. مس مفتول ۶۵۱میلیون ريال و لوبکات سنگین ۲۷٫۸میلیون ريال مورد معامله قرار گرفت. شمش فولادی ۳۷میلیون ريال، شمش آلومینیوم ۲۰۷میلیون ريال و روغن پایه بین ۵۶ میلیون ريال تا ۶۱میلیون ريال قیمت خورد که مارجین سود خوبی برای روانکارها ساخت.

۲) در بورس انرژی متانول زاگرس درب کارخانه ۱۶میلیون ريال و اوره گرانول کرمانشاه در کالا ۱۸٫۵میلیون ريال قیمت خورد.

۳) با بحث هایی درخصوص آتش بس تجاری بین چین و آمریکا، شاخص داوجونز سقف تاریخی خود را زد!

۴) فضای مثبت اقتصادی در بازارها باعث شده تا میلگرد شانگهای ۱٫۵درصد، کک متالوژی ۵درصد و سنگ آهن ۳٫۴درصد رشد کند.

۵) پیش بینی می شود هند در بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ با کمبود ۵۰ میلیون تنی سنگ آهن مواجه شود که این امر می توان تاثیر زیادی بر صنعت فولاد این کشور بگذارد.

۶) وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به بودجه ۹۹ می‌رسد، توضیح داد، اگر تمایل بر استفاده از ظرفیت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه باشد، این لایحه باید در قالب تبصره‌های بودجه آورده شود.

۷) سخنگوی وزارت خارجه گفت نشست کمیسیون برجام نیمه آذر در وین برگزار می شود.

۸) گلوبال تایمز می گوید چین و ایالات متحده به طور اساسی به یک اجماع کلی در مورد فاز اول توافق تجاری رسیده اند که بر مبنای آن حذف تعرفه ها نیز در دستور کار طرفین میباشد اما هنوز اختلافات برجسته ای مبنی بر اینکه چه میزان از تعرفه ها باید برداشته شود وجود دارد.

۹) بانک مرکزی چین می گوید در مقیاسی بزرگ تر کاهش مالیات ها به اجرا در خواهد آمد. چین به دنبال انتشار بیشتر اوراق است تا در زیر ساخت ها منابع تزریق کند که منجر به تقویت کامودیتی ها شده است.

۱۰) موسسهIFO آلمان می گوید بخش تولیدی همچنان چسبیده به رکود است.همچنین این موسسه می گوید که نشانه هایی وجود دارد که کسب و کار در کریسمس پیش رو بسیار خوب خواهد بود.این موسسه همچنین می گوید شرکت های تولیدی آلمان برنامه ریزی جهت کاهش تولیدات دارند.این موسسه ادامه می دهد که اقتصاد آلمان در حال نشان دادن مقاومت است و این موسسه انتظار دارد رشدGDP در فصل چهارم ۰.۲% باشد.

۱۱) چین گفته که جریمه دزدی مالکیت معنوی را افزایش میدهد، آمریکا نیز مشغول بررسی کاهش تعرفه های گمرکی برای کالاهای وارداتی از چین است.

۱۲) معاون اول رئیس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص مبلغ دو میلیارد یورو فاینانس به چهار طرح بزرگ نیروگاهی و ریلی را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

۱۳) چادرملو گفته پیش بینی شده است تا پایان امسال میزان تولید آهن اسفنجی در این واحد فولادی به ظرفیت اسمی خود یعنی ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تن برسد.

۱۴) شرکت آهن و فولاد ارفع برنامه دارد تا در افق ۱۴۰۰ تولید آهن اسفنجی را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و دویست هزار تن در سال و تولید شمش فولاد را از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن برساند

۱۵) همتی که با افزایش تعداد توئیت های خود از اهمیت و نقش آن به شدت کاسته مجددا در توئیتی گفت: آنچه که این روزها دیده می شود، ناشی از عملکرد برخی صادرکنندگانی است تلاش می کنند ارز خود را با نرخ بالاتر عرضه کنند.

۱۶) احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس ایران گفته است سخنان روحانی در تهدید معترضان در حد ادبیان یک رئیس کلانتری است.

۱۷) اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس ایران خبر از قبول استعفای محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ایران از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور داده است.

موفق باشید. ۵ اذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *