بورس زیر سایه تنش‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌ها

دامنه نوسان تا اطلاع ثانوی ۲ درصد است

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته پرتلاطم، در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق، کار خود را در محدوده منفی معاملاتی به پایان رساند.

در همین راستا سازمان بورس و اوراق بهادار طی ابتکار عملی، دامنه نوسان سهام بورس و فرابورس را به دو درصد تقلیل دادند تا مانعی را برای رفتار هیجانی بازار ایجاد کرده باشند. این اقدام که با واکنش عموم فعالان بازار روبرو شد، سبب شد که شاخص کل بورس تنها افتی پنج هزار واحدی را تجربه و در کانال ۳۵۳ هزار قرار گیرد. شاخص کل هم وزن نیز ۱۴۲۷ واحد افت کرد تا کار خود را در محدوده ۱۰۸ هزار متوقف کند.

حقوقی‌ها در این روز بیشترین کاهش مالکیت را در صندوق‌ها و بیشترین افزایش مالکیت را در صنایع خودرو و بانک داشته‌اند. همچنین بیشترین حجم تقاضا در نمادهای وبهمن، وبیمه، خساپا، نبروج و صندوق با درآمد ثابت تصمیم صورت گرفت. پربازده‌‌ترین صنایع امروز بورس را گروه‌های حمل و نقل، اداره بازارهای مالی و رایانه تشکیل داده و پرحجم‌ترین معاملات هم در گروه‌های خودرو، بانک و شیمیایی صورت گرفته است.

همچنین علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در گفت‌گویی، خبر از ادامه‌دار بودن کاهش دامنه نوسان بازار تا اطلاع ثانویه داد و گفت: «با توجه به اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در بازار سرمایه رخ داد تا اطلاع ثانوی دامنه نوسان معاملات سهام به دو درصد تغییر پیدا کرده است. این روند همانطور که در اطلاعیه اشاره شده، ادامه دار خواهد بود و در مورد تغییرات آن در آینده و بازگشت به وضعیت قبلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.»

در عین حال در جلسه هیئت دولت نیز طرح افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی نیز به تصویب رسید که می‌تواند محرکی مثبت برای بازار سرمایه باشد.
تجارت نیوز

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *