معامله‌گران موفق ذهن خود را طوری تربیت کرده اند که حالتهای ترس و ناامیدی حاصل از معاملات را در خود خنثی می کنند…

فراگیری دانش تحلیل تکنیکال یکی از نیازهای مهم برای معامله‌گران در بازار سرمایه است. وقتی هنر چارت خوانی را فرا بگیرید می توانید هر سهم یا کالایی در بازار سرمایه را که نوسانات آن به صورت نمودار درآمده را تحلیل کنید.
به عنوان مثال: تحلیل‌گری، بر اساس تحلیلی که از بازار سهام دارد، اقدام به خرید چند سهم می کند و بازار ریزش می کند و حد ضرر معامله را با تجربه تلخی که به دست آورده لمس می کند وباعث می‌شود این قائده را در معاملات بعدی خویش لحاظ کند.

اما قطعا از عدم موفقیت در قبال خرید قبلی ناراحت خواهد شد چون به هر جهت سرمایه حساب فرد کم شده. اگر معامله گر به همین شکل چند ضرر متوالی و پشت سر هم دیگر را تجربه کند احتمالا اعتماد به نفس سابق در معامله را ندارد و برای معاملات بعدی دچار یک نوع ترس خواهد شد، در حقیقت ترس از ضرر.

معامله‌گری را درنظر بگیرید که اقدام به خرید چند سهم در قیمت مشخصی می کند.

اتفاقا بازار در جهت پیش بینی او حرکت می کند و معامله حالا در نقطه ای با سود بسته می شود.احساسی که از نظر روحی به معامله‌گر دست می دهد روشن است، معامله گر خوشحال از اینکه سودی کسب کرده، در این صورت اگر معامله گر چندین معامله سودده پشت سر هم داشته باشد احتمالا با تصور خبرگی در معاملات سهام و حرفه‌ای شدن، آموزش و بهبود مستمر را نیز کنار بگذارد. معامله‌گران موفق ذهن خود را طوری تربیت کرده اند که حالتهای ترس و ناامیدی حاصل از معاملات را در خود خنثی می کنند.

به عبارت دیگر نه از ضررها ناراحت می شوند و نه سودهای متوالی باعث اعتماد به نفس کاذب در آنها می شود. یکی از دلایل ضرر عمده معامله‌گران بازار سهام روشن شد! در حقیقت آنها باید تلاش کنند تاثیر مخرب ترس از ضرر و خوشحالی در معاملات سوده را از بین ببرند نه اینکه به دنبال تحلیل های پیچیده باشند.!شما به عنوان شخصی که حرفه معامله‌گری را انتخاب کرده اید باید قادر باشید اثرات منفی ناشی از ترس و خوشحالی را در خود خنثی کنید.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *