چالش های هات مانی !

امروز بازار یک روز پر استرس راداشت و البته پر هیجان و پر زد و خورد ! می زدندو می خوردند تمام تلاش بازار بر این بود که بتواند دوباره خود را بالا بکشد ولی فشار فروش هم کم نبود . قبل از هر چیز چند نکته را بیان کنیم ببنید در ۱ ماه گذشته شاخص بیش از ۸۰ هزار واحد رشد کرده است تقریبا بدون هیچ استراحت طولانی مدت و دایم روی این تردمیل دویده به او حق بدهید کمی بایستد و استراحت کند اگر این اتفاق رخ ندهد و درجا زدن و دست به دست شدن ها تدرجی رخ ندهد جایی جمع می شود و صفوف فروش اساسی را رقم می زند به خصوص در نماد های خاص و غیر منطقی .

پس از دید ما این کاملا طبیعی است که بازار بعد از یک رشد ۸۰ هزار واحدی طی این مدت کمی هم درجا بزند و استراحت کند و هیچ ایرادی نیست مهم این است که روند فعلا روند رو به رشدی است و اصلا باید این سوال را مطرح کرد حالا فرض کنیم اصلاح هم کرد پول ها کجا می رود این بازار با ترور سردار و زیر سایه جنگ اسیب ندیده مگر با اتفاقات عجیب دیگر ضربه بخورد بعد از اصلاح قیمت ها کمی جذاب تر شده و دوباره مسیر خود را در پیش میگیرد پس انقدر بازار را از اصلاح و حتی درجا زدن ها و دست به دست شدن ها نباید ترساند ولی اتفاقا برخی از این رشد های این چنینی بیشتر می ترسند …

دیروز یک مطلب را با بیانی طنز گونه نوشتیم که پای جانی دپ و عیالش هم به گزارش بازار ما بازشد و امروز یک باردیگر ان را تکرار میکنیم.

خوب به متن دقت کنید دیروز عرض شد : این بازار زیبایی های خاصی دارد ولی مراقب این زیبای خشن هم باید بود اشتباه نکنید به عیال سابق جانی دپ اشاره نمیکنیم به سهم هایی مثل واوا و از این دست اشاره داریم که یک نکته مهم را در دل خود دارد بازی ممکن است از دید برخی که بیرون نشستند جالب و جذاب باشید سهمی که هر روز رشد میکند بانویی که هر روز لبخند میزند و تتو های زیبا دارد ولی وای به روزی که ورق برگردد و آن چنان صورت زشت و بی رحم خود را به بازار نشان میدهد که جای فکر کردن باقی نمیگذارد .

این موضوع را نه برای عمومیت بازار بلکه برای بخشی از شرکت ها و قیمت های عجیبی ذکر میکنیم

که با بازی رشد کرده و پشتوانه ای پشت ان نیست و بعد از این که بازی تمام شد چهره دیگر او نشان داده می شود . هر چند بازهم میگوییم حرکت بازار این روزها به سمت سهم های بنیادی و بزرگ تر نشان دهنده این است که کمی موج عقلانیت با تفکر بیشتری در بازار گام برمیدارد .

ببنید تعداد سهم های این چنیینی که ظاهری دلبرو زیبا و سرشتی نه خیلی جذاب دارند کم نیست و باید مراقب بود که در یک فرایند ناگهانی اسیر این اصلاح و جرح تعدیل نشوید . شاید خیلی از عزیزان چهره زشت این ملکه زیبایی فعلی را ندیده باشند حالا در حد قطع کردن انگشت نیست ولی همین بازار سرمایه روزهایی را داشته که تیتر ما کارد به استخوان رسید !

بوده است قبول داریم فضا عوض شده ولی ما هم باید مراقب باشیم و باز برای بار چندم تاکید میکنیم این مطالب به معنی ریزش و این موارد نیست فقط بیشتر توصیه به نوع انتخاب هاست ولی این را در نظر بگیرید بازاری که دست به ماشه است هر لحظه که تشخیص بدهد به همین بی منطقی و هیجانی سهم می فروشد و این ناشی از همین جو بازار است از همین رو مرز بین صف خرید و صف فروش این روزها بسیار نازک تر شده است.

اما در گزارش بازار چند موضوع مهم داریم و قبل از هر چیز باید برویم دوباره سراغ هسته …

ببنید فرض کنید میخواهید یک ساختمان بلند بسازید و یک مهندس با سابقه را به همراه چندین تیم مستقر میکنید بعد ناگهان می بینیم بله اقای مهندس همچنان از ابزار ۳۰ ساله پیش استفاده میکندهمه میگویند اقا این ابزار قدیمی است مشکل افرین می شود او میگوید حالا فعلا بریم جلو ! و بعد وسط کار که به مشکل میخوریم او میگوید حالا دیگر کاریش نمی شود کرد !

همه ما محدودیتها را میدانیم حتی دقیق تر خدمت شما عرض کنم در دوران رفع تحریم قرار بود سازمان و شرکت بورس سیستم اصلاح شود و به روز گردد ولی برخی عزیزان خارج مجموعه با دخالت های عجیب مانع این امر شدند ولی انصافا نمی شود این موضوع را به حال خود رها کرد چون مشکل رو به روز دارد بدتر می شود و خرابی های سیستم عجیب تر . به نظر فکر اساسی باید برای این موضوع بشود و بازهم میگوییم اگر به چند روز ختم می شود در همین چند روز حتی شده بازار ۲ ساعت باشد یا اصلا در یک روز بین تعطیلی نباشد و یا اصلا در ایام عید کل ۱۳ روز تعطیل باشد ولی سیستم به روزو اصلاح شود و شک نکنید سهامداران هم با این موضوع همراهی میکنند تعطیلی چند روزه قطعا خسارتش از این خرابی های مداوم بیشتر است.

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *