۱) با رایزنی های صورت گرفته بین ایران و ترکیه، از شب گذشته ورود کلیه کامیونهای ایرانی وکامیونهای خارجی از مرز بازرگان به سمت ایران از سر گرفته شد.

۲) با رایزنی های صورت گرفته مرز مهران به زودی برای ترخیص کالا و جابجایی بار از سوی مقامات عراقی بازگشایی می‌شود.

۳) چین دومین بخش از محصولات آمریکا را از تعرفه‌ها معاف کرد.

۴) کشتی چینی در اسکله بندر دیر براي بارگيري متانول پتروشیمی زاگرس پهلو گرفته است. منابع خبری می گویند تلاش شده کمترین میزان ارتباط صورت گیرد و کارکنان با لباس های مخصوص در حال فعالیت هستند.

۵) عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید مجلس یازدهم تکلیف FATF را مشخص کند! برزگر گفته می‌توان با تجدیدنظر در لوایح مورد تاکید گروه اقدام ویژه مالی (FATF) جلوی آسیب به کشور را گرفت. به نظر می رسد جناح راست تلاش می کند با رفتارهای اندکی غرب گرایانه در آینده، رای مورد نیاز عامه برای سال ۱۴۰۰ را فراهم کند!

۶) مشارکت مردم در انتخابات مجلس در تهران ۲۶٫۲درصد به صورت رسمی اعلام شد.

۷) وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، به تشریح مواضع دولت کشورش درباره برخی موضوعات پیرامون ایران از جمله تحریم تسلیحاتی و معافیت‌ تحریم‌های هسته‌ای ایران بیان کرد و گفت در ماه‌های آینده تصمیم بزرگی برای تحریم‌های بین‌المللی ایران خواهیم گرفت.

۸) برخی آمارها نشان می دهد که روز گذشته ۸ نظامی ترکیه در سوریه کشته شده اند. روسیه عملا با حمایت از سوری ها به هدف قرار دادن مواضع ارتش ترکیه می پردازد!

۹) شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین می‌گوید با این که از تاثیر شیوع ویروس جدید کرونا بر اقتصاد این کشور آگاه است اما اعتقاد دارد این تاثیر کوتاه مدت و قابل کنترل است.

۱۰) کیت تشخیص ویروس کرونا که طی روزهای اخیر از امارات وارد شده بود و در بیمارستان ها تعداد محدودی ازان موجود بود، توسط وزارت دفاع ساخته شد.

۱۱) دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محلول‌های ضد عفونی کننده‌ای را تولید کرده و از امروز این محلول‌ها عرضه می شود.

۱۲) مجموعه کنش کردها در تحولات عراق بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس آمیخته‌ای از نگرانی نسبت به ایجاد تنش با حکومت مرکزی و امیدواری به حمایت آمریکا از آن‌ها به شکل چرخش بنیادی در تحولات عراق بوده است یعنی آن‌ها از یک سو، نمی‌خواهند با بغداد وارد تنش شوند و از سوی دیگر، بر خلاف قانون اساسی و مواضع دولت فدرال قصد دارند سربازان آمریکایی را حداقل در مرزهای اقلیم کردستان حفظ کنند.

۱۳) بانک تجارت در نظر دارد سرمایه گذاری های خود در چند شرکت بورسی و غیر بورسی را به فروش برساند که رقم آن نسبتا با اهمیت به نظر می رسد.

۱۴) بانک خاورمیانه ۱۰۰درصد افزایش سرمایه از انباشته می دهد.

۱۵) بتاسهم پیشنهاد داده که مجامع شرکت ها که یک ضرورت است به صورت مجازی برگزار شود. به نظر پیشنهاد خوبی است خصوصا که تعداد سهامداران به شدت افزایش یافته و ظرفیت سالن ها محدود است، لذا از حالا تمرین کنیم برای فصل شلوغ مجامع!

۱۶) بانک یو بی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۰ را کاهش داده ولی گفته است که بازار انرژی از ۳ ماه سوم امسال با رونق نسبی روبرو خواهد شد چرا که تاثیر منفی ویروس کرونا بر تقاضای نفت چین به تدریج از بین خواهد رفت.

۱۷) مبین می گوید به دلیل تغییر نام شرکت، قیمت گاز مصرفی همچون شرکت های غیر پتروشیمی محاسبه می شود لذا سود مبین در ۹ ماهه رشد مناسبی می کند.

۱۸) قرار است جلساتی طی ۱۰ روز آتی با محوریت وزارت صمت و اناق بازرگانی برگزار تا نقطه نظرات ذینفعان سنگ آهن و فولاد شنیده شده و نهایتا نسبت سنگ آهن به فولاد تعیین گردد. سنگ آهنی ها می گویند حالا که قیمت فولاد رشد کرده، نسبت سنگ آهن به فولاد باید افزایش یابد!

۱۹) هلدینگ فارس شرکت‌های اروند، بندر امام و بوعلی را در سال ۱۳۹۹ عرضه می کند.

۲۰) گروه بهمن نسبت به ساخت موتورهای یورو ۶ اقدام کرده است.

۲۱) یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید برای رفع مشکل هرج و مرج بازار خودرو، جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، مدیران خودروساز و فعالان بازار خودرو تشکیل شد و موضوع نابسامانی بازار مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه خودروسازان خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار بودند .

۲۲) با وجود این که چین در حال مقابله با ویروس جدید کرونا است اما ۷۰٫۲ درصد از ظرفیت تولید زغال سنگ خود را از سرگرفته است.

۲۳) فلزی های ایران، دلار دریافتی خود را به صورت فراخوان و با قیمتی حدود ۱۴۵۰۰ تومان به فروش رسانده اند! یعنی حداقل ۱۰درصد بالاتر از نیما!

موفق باشید. ۵ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *