۱) احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا به شدت افزایش یافته است. روز گذشته گفته شد به احتمال ۹۴درصد در نشست بعدی فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا ۲۵صدم درصد کاهش می یابد اما GOLDMAN SACHS پس ازان گفته هر سه نوبت کاهش نرخ بهره به زودی به تصویب می رسد. این مساله به قیمت اونس جهانی شوک داد.

۲) دولت آلمان قصد دارد به زودى از طرح محرك مالى بزرگى براى حمايت از اقتصاد خود در برابر تاثيرات شيوع كرونا رونمايى كند!

۳) استارباكس و اپل هر دو تصميم بر بازگشايى تمامى مراكز فروش خود در چين گرفتند. مدیر عامل شرکتAPPLEمیگوید نمایندگی های این شرکت در بیش از ۸۰ درصد فروشگاه های چین بازگشایی شده است

۴) محصولی به نام Zoono’s Z-71 تولید خواهد شد که در صورت استفاده تا ساعت ها مانع از حضور ویروس کرونا بر روی دست و سطوح می شود. دیروز در تعدد خبرهای مربوط به تولید واکسن، خبرگزاری های ایرانی این محصول را نیز واکسن معرفی کرده بودند.

۵) چند کشور از جمله اسرائیل و چین می گویند ظرف ۹۰روز آینده به مرحله تولید واکنس کرونا می رسند. همچنین چند پزشک با استفاده از داروی بیماری های دیگر همچون مالاریا توانسته اند مانع از کرونا شوند! در هر حال قوی تری ادعا، ساخت واکسن در ۹۰ روز توسط اسرائیل بوده و دیگر کشورها تاریخ های دورتری را اعلام کرده اند.

۶) در چین تعداد مبتلایان طی یک روز به زیر ۳۳۰ نفر رسیده در حالی که طی هفته های اخیر بالای ۲۰۰۰ نفر بود. پس از انتشار چنین اخباری ترامپ گفت به نظر ميرسد شيوع كرونا در چين هم تحت رهبرى آقاى ژى ، با موفقيت كنترل شده و تعداد مبتلايان جديد افت محسوسى كرده است.

۷) با کاهش بازدهی اوراق قرضه بلند مدت آلمان به زیر ۱۰درصد احتمالا کاهش نرخ بهره در ماه اکتوبر اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۸) مشاور ترامپ پس ازانکه بازار سهام این کشور افت کرد از سرمایه گذاران برای خرید سهام دعوت کرد. او گفت اینجا محدوده خرید است! این محدوده ارزنده را خریدار باشید!! همچنین یکی از علل افت اونس جهانی طی روز گذشته، شناسایی سود توسط صندوق ها و خرید سهامی بود که به شدت افت کرده تا بالانس پرتفوها را حفظ کنند.

۹) گفته می شود چین یک بار دیگر وام ۳۰۰ بیلیون یوآنی با نرخ بهره پایین برای کمک به کسب و کارها اعطا می کند.

۱۰) شاخص مدیران خرید یا PMI چین در زمینه تولید ۳۵٫۷ اعلام شد. این شاخص چشم انداز را نشان می دهد و طبیعی است که با وضعیت فعلی از عدد ۵۰ فاصله زیادی بگیرد.

۱۱) چین ۵۰هزار کیت تشخیص کرونا و دستگاه های اکسیژن ساز برای ایران فرستاده است.

۱۲) روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت وگوی تلفنی بر لزوم اندیشیدن و اعمال تدابیر برای بهبودی اوضاع مناطق شمال غرب سوریه تاکید کردند. این گفتگو پس ازان صورت گرفت که ارتش روسیه مواضع ترکیه را در ادلب هدف قرار داد.

۱۳) قیمت دلار آزاد از ۱۵۸۰۰ به ۱۵۲۰۰ کاهش یافت. دلار سامانه نیما از ۱۳۰۰۰ تومان به ۱۳۶۰۰ تومان رسید. نرخ سامانه نیما به نرخ تسعیر پتروشیمی ها نزدیک است و نرخ بازار آزاد و اسکناس سایت سنا به نرخ فلزی معدنی ها.

۱۴) فعلا دلیل قطعی مشخص نیست اما فولاد جهانی نه تنها افت نکرده که در ایران و CIS اندکی رشد کرده، قیمت اوره هم شرایط مشابهی داشته است. البته خرید اوره فصلی است و ممکن است رشد این روزها ارتباطی به وضعیت جهانی نداشته باشد.

۱۵) وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد کانال کمک های بشر دوستانه سوئیس به ایران از امروز با تمام توان فعال شده است. همچنین پمپئو گفت در زمینه کرونا به ایران کمک می کند که ایران پاسخ منفی داد.

۱۶) اوپک هفته آینده در خصوص کرونا نشست وزرای نفت را برگزار می کند احتمال کاهش سقف تولید کشورها بالاست.

۱۷) وزارت بهداشت اعلام کرده، به جز کارهای ضروری و مهم از منزل خارج نشوید بنابراین نماینده ها، مجلس را تعطیل کردند.

۱۸) در حالی که شبکه های خارج نشین پشت سر هم اخباری در خصوص کشته های کرونا، بی عملی و ضعف دولت در مدیریت بحران و کرونا منتشر می کنند، کانال های تلگرامی بورس هم بی کار ننشته اند و پس از حذف خبرهای مثبت، خبرهای منفی را با تیترهای جنجالی منتشر می کنند.

۱۹) یک تحلیلگر اقتصادی می گوید به نظر مي رسد ژاپن در مرز رکود باشد؛ احتمالا سنگاپور نیز به آن دچار شود؛ در حالی که کره جنوبی در میان اپیدمی ویروس کرونا، در شرایط اضطراری قرار دارد؛ و همچنین چین که در مقایسه با دو سال جنگ تجاری با آمریکا، بیشتر آسیب دیده است.

۲۰) سايپا توليد ۱۲,۰۰۰ دستگاه «شاهین» را براي سال ۹۹ برنامه‌ريزی كرده است و می‌خواهد تيراژ توليد آن را در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه برساند.

۲۱) درخواست پذیرش سهام شرکت سهامی عام صنعتی مینو در فرابورس در جلسه هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در این بازار به صورت مشروط موافقت شد.

موفق باشید. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *