ارزش سهام بازارهای بورس اروپا، آسیا و اقیانوسیه در پی تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ورود مسافران اروپایی و اعلام «همه‌گیری» کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت، بشدت سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرانس ۲۴، شاخص بورس FTSE ۱۰۰ (فوتسی ۱۰۰) لندن ۵.۳ درصد، DAX ۳۰ فرانکفورت آلمان ۵.۸ درصد، CAC ۴۰ پاریس ۵.۱ درصد، شاخص بازار سهام مادرید ۵.۵ درصد و شاخص بورس سوئیس نیز ۴.۸ درصد در ابتدای بازگشایی این بازارها سقوط کردند.

یکی از عوامل تاثیرگذار با کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای اروپا آن بود که سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه شیوع کرونا را به عنوان «همه‌گیری» توصیف کرد.
تصمیم ترامپ و اعلام سازمان جهانی بهداشت درباره «همه‌گیری» کرونا بر بازارهای بورس آسیا و اقیانوسیه نیز تاثیر گذاشت و باعث ریزش ارزش سهام آنها شد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری، شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از ورود مسافران اروپایی دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود. این اقدام از شامگاه جمعه(به وقت محلی) اجرایی خواهد شد.

بورس توکیو در پایان معاملات ۴.۴ درصد، سیدنی استرالیا ۷.۴ درصد  و هنگ کنگ ۳.۵ درصد سقوط کردند.
بورس سئول کره جنوبی، سنگاپور و جاکارتای اندونزی هم هر کدام بیش از ۳ درصد ریزش داشتند.
بورس مانیل فیلیپین نیز پس از آنکه اعلام شد «رودریگو دوترته» رییس جمهور این کشور در اقدامی احتیاطی آزمایش کرونا می‌دهد، تقریبا ۱۰ درصد سقوط کرد. این در حالی است که وزیر دارایی و رییس بانک مرکزی فیلیپین از جمله مقام‌هایی هستند که در قرنطینه قرار گرفته‌اند.
شاخص بورس نیوزیلند ۵ درصد و ارزش سهام در بازار تایوان نیز ۴.۳ درصد کاهش یافت.

بازار سهام آمریکا هم روز چهارشنبه پس از چندین روز روند کاهشی ناشی از بیم شیوع کرونا و کاهش شدید قیمت نفت بار دیگر سقوط کرد.
شاخص صنعتی «داو جونز» در حالی که روز خود را با کاهش ۳۰۰ واحدی آغاز کرده بود، در پایان معاملات روز چهارشنبه ۵.۸۶ درصد افت کرد.
شاخص «اس‌اندپی۵۰۰» نیز که شامل ۵۰۰ شرکت مهم در بازار سهام آمریکا است، کاهشی ۴.۸۹ درصدی را تجربه کرد.
همچنین «نزدک کامپوزیت» دیگر شاخص مهم بازار بورس آمریکا هم ۴.۷ درصد افت کرد.

رویترز چهارشنبه شب به نقل از چهار مقام دولت ترامپ گزارش داد که شورای امنیت ملی کاخ سفید دستور داده، نشست‌های سطح بالای مربوط به کرونا به صورت محرمانه برگزار شده و اطلاعات آن طبقه‌بندی شود.

این خبرگزاری نوشت که عدم ارایه اطلاعات درباره برنامه‌های مالی دولت ترامپ و درگیری حزبی در واشنگتن، به ابهامات موجود در بازارهای مالی افزوده و باعث سقوط آن شده است.

پایگاه خبری بازار سرمایه

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *