شرکت بیمه ما طی ۳ ماه اخیر بازدهی ۶درصد داشته در حالی که شاخص کل از ۳۵۰هزار واحد به بالای ۵۰۰هزار واحد رسیده است!

این شرکت به طور متوسط در بازدهی های یک ماهه و ۳ماهه اخیر حجم معاملات ۴میلیون برگ سهم داشته همچنین ارزش بازار آن کمتر از هزار میلیارد تومان است و نسبت به همگروهان، یک شرکت متوسط است.

مدیریت و مالکیت بیمه ما در دستان #بانک_ملت است. شناوری در حد ۲۰درصد است اما حجم فعال آن در بازار حدود ۵ تا ۷ درصد به نظر می رسد.

بیمه ما عموما بدون لحاظ کردن درآمد از محل ذخائر فنی در هر فصل ۲۰۰میلیارد ريال منفی است اما در هر فصل حدود ۵۵۰میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری از محل ذخائر فنی دارد و به این شکل می توان گفت سالانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد ريال سود خالص خواهد داشت.

بیمه ما در فصل پاییز به دلیل بحران ایجاد شده در کشور و خسارت هایی که به شعب بانکی وارد شد سود اندکی ساخت اما چند نکته را باید مد نظر قرار داد:

۱) خالص سهم نگهداری بیمه ما عددی مثبت است لذا بدون لحاظ کردن پاییز می توان گفت بیمه ما این قابلیت را دارد که بدون درآمد سرمایه گذاری از ذخائر فنی به نقطه سر به سر برسد.

۲) درمان، ثالث و بدنه خودرو جمعا ۶۰درصد پرتفوی بیمه ای شرکت را تشکیل می دهد. زندگی ۲۸درصد، مسئولیت، بابری و حوادث هم که حاشیه سود خوبی دارند ۱۳درصد سهم دارند. ازین جهت ضریب خسارت پرتفویی بیمه ما قطعا نسبت به کل صنعت بسیار بهتر است چون در این صنعت عمدتا ۸۰درصد سهم ثالث و درمان است که رشته های زیان ده محسوب می شوند.

۳) بر اساس ترازنامه، رشد مانده سرمایه گذاری های شرکت ۳۰درصد بوده است. این مساله نشان می دهد که سود خالص بیمه ما می تواند با شیب تندتر از ۳۰درصد در سال رشد کند.

نتیجه: انتظار می رود بیمه ما که در ۹ ماه ۴۲۱ريال سود ساخته در ۱۲ماهه به ۷۰۰ريال سود رسیده باشد! برای سال آینده انتظار می رود به eps 1100 ريال برسد.

بیمه ما ۱۵۰درصد تجدید ارزیابی توسط هیات مدیره به سهامداران پیشنهاد داده که پس از بررسی حسابرس و تایید سازمان می تواند صورت گیرد.

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *