شستا به اطلاع کليه فعالان محترم بازار سرمايه مي رساند، در روز چهارشنبه مورخ ۲۷/۰۱/۱۳۹۹ تعداد ۸ ميليارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي(شستا)به عنوان پانصدو سي و هفتمين شرکت پذيرفته شده براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش هلدينگ چند رشته اي صنعتي ، گروه و طبقه شركت هاي صنعتي چند رشته اي در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم و در نماد شستا به شيوه ثبت سفارش جهت کشف قيمت عرضه خواهد شد.

لازم به ذكر است تعداد ۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون سهم از كل سهام قابل عرضه در فرآيند كشف قيمت جهت عرضه به عموم به غير از صندوق هاي سرمايه گذاري در روز عرضه اختصاص خواهد يافت و تعداد ۱ ميليارد و ۳۰۰ ميليون سهم نيز صرفا به صندوق هاي سرمايه گذاري در روز معاملاتي شنبه مورخ ۳۰/۰۱/۱۳۹۹ به قيمت كشف شده در روز عرضه مورخ ۲۷/۰۱/۱۳۹۹اختصاص خواهد يافت.

مدیرعامل «شستا» در نشست معارفه :

سال گذشته طبق آمار ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت های زیر مجموعه عملیاتی کرده ایم که از محل های مطالبات و آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است.
در خود شستا هم از سرمایه ۳۹۰۰ میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده ایم.
شستا ۲۸۸ پروژه در شرکت‌های زیرمجموعه در دستور کار خود داشته که تا پایان سال ۹۹ این پروژه ها به نتیجه نهایی می رسد. در کل ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که ۳ هزار میلیارد تومان آن در سال ۹۸ هزینه شده است.
رشد سود خالص شستا حدود ۱۷۰ درصد بوده که در سال ۹۹ نیز ادامه پیدا می کند. همچنین با توجه به این که سال مالی شستا ۰۳.۳۱ است، ۹ ماهه حسابرسی نشده شرکت نشان می دهد که جهش خوبی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

مدیرعامل شستا:

در عرضه اولیه ۸ درصد به عموم مردم و ۲ درصد به صندوق ها تخصیص می‌یابد. ۲ درصد دیگر از سهام شستا طی روزهای اتی متناسب با شرایط بازار عرضه می‌شود. تنوع سبد سهام شستا ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد و در میان مدت و بلندمدت جزو پرپتانسیل‌ترین سرمایه‌گذاری ها به شمار می‌رود.

در سال گذشته شیرین‌ترین و پربازده‌ترین عرضه های اولیه از سوی شستا انجام گرفت و در مورد عرضه اولیه فردا نیز رفتار سهامداران عمده به همین شکل خواهد بود.
یکی از برنامه های آتی شستا افزایش سرمایه است که بخشی از آن می‌تواند از محل سود انباشته تامین شود. nسهامداران عمده حمایت خود را از شستا انجام خواهند داد و نگرانی بابت عرضه حجم مبنا و پاسخ به تقاضا وجود ندارد.

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *