معامله گری به روش معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه

معامله‌گری زمانی تبدیل به حرکتی ناامید کننده تبدیل می‌شود که معامله‌گر احساساتی شود، نظم و انضباط را فراموش کند و مدیریت صحیح سرمایه را متوقف کند…

مهم‌ترین مواردی که می‌توانیم از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه بیاموزیم:

تفکر استراتژیک

استراتژی‌ای در معاملات بازار سهام، احتمال موفقیت شما را بالاتر سایر افراد بدون برنامه مشخص قرار می‌دهد. نکته اساسی اینکه شما باید استراتژی معاملاتی‌تان را در معاملات و زمان‌های زیادی در معرض تست و آزمون قرار دهید تا بتوانید نتیجه مد نظر خود را پیاده کنید و از سود آن منتفع شوید.
شما نباید بعد از دو یا سه معامله که به ضرر ختم شد، احساساتی و عصبی شوید. معامله‌گر حرفه‌ای می‌داند که باید چند چندین مرتبه استراتژی خود را در معرض امتحان قرار دهد تا احتمالات کم‌کم به نفع وی تغییر کنند. هرچه استراتژی بیشتر مورد آزمون و رفع اشکال قرار گیرد شانس بیشتری برای موفقیت در بازار خواهید داشت.

درنتیجه، به یک استراتژی معاملاتی نیاز است که انتظار مثبتی را بعد از یک تعداد معامله ایجاد کند. البته، این بدان معنا نیست که در تمامی معاملات سود وجود دارد؛ درست برعکس، یعنی هم سود و هم ضرر در انتظار افراد نشسته است اما اگر بتوانیم برای مدت‌زمان کافی، روش فوق را انجام دهیم، می‌توانیم درنهایت به سود و موفقیت برسیم.
مسلم است که صبر و انتظار برای حصول نتیجه مناسب، نه بیش‌ازحد معامله کردن و انضباط در ادامه دادن این راه، از ویژگی‌های حیاتی و ضروری هستند.

زمان خروج

معامله‌گران بازار سرمایه باید بدانند که چه وقت، ضرر را قبول کنند و چه زمانی، معامله‌ای را حفظ کرده و یا از آن خارج شوند. برای این منظور بایستی نحوه مدیریت معاملاتتان را در نظر داشته باشید؛ درواقع، اصل بر این است که استراتژی شما به‌صورت پیش‌فرض در قبال مدیریت معاملاتتان باید به نخوی عمل کند تا بدون دخالت مجدد، مسیر مد نظر را بپماید. بازار، فراز و فرودهای زیادی دارند که کاملاً نرمال و طبیعی است و شما نمی‌توانید در هر چرخشی که خلاف موقعیت شما بود، در معاملاتتان دخالت کنید؛ ضمن اینکه نباید هیجانی شوید و هر بار که بازار به نفع شما حرکت می‌کند، بر حجم معامله خود بیفزایید.

مهارت واقعی در مدیریت معاملات در توانایی شما برای شناخت و درک ماهیت بازار و شناسایی علائم تغییرات قابل‌توجه در شرایط یا دینامیک بازار است که می‌توانند اثر معکوسی روی معاملات شما داشته باشند. اگر چنین سناریویی را پیش‌بینی کنید، می‌توانید معامله را قبل از اینکه به حد ضرر یا حد سودتان برسد، ببندید: با انتخاب خودتان، از آن معامله خارج شوید. اما، اکثر اوقات، بهتر است از قبل حرکت بعدی‌تان را تعیین کنید و تا رسیدن به حدود ضرر یا سودتان، به برنامه‌تان اعتماد کنید.

با ما بورس را بشناسید.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *